flessen steriliseren en dan??

Hoi hoi,

Als ik de flessen gesteriliseerd heb dan zijn ze heel erg nat, moet ik ze dan afdrogen en zo ja waarmee? een schone theedoek of liever een keukenrol. En als ze dan schoon zijn hoe moet ik ze dan bewaren, net als de speentjes in de koelkast?
en als laatste hoe vaak moet je ze sterileseren?
misschien een domme vraag maar omdat ik bv geef is het hele flessen gebeuren niet aan mij uitgelegd door de kraamhulp.

groetjes,
patricia

eeeeh moeten de speentjes in de koelkast?

In ieder geval, ik heb een magnetronsterilisator en droog daarna alles af met een schone theedoek, en zet het dan gewoon in de kast. Ik vind het goed om de hygiene goed in de gaten te houden, maar ik wil niet overdrijven, goed is goed. Ik werk als doktersassistente en als tandartsassistente en ben me heel bewust van bacterien enzo. Maar ik vind dat er soms echt te overdreven gedaan wordt (in huis enzo, uiteraard op mijn werk niet).

Ik steriliseer ieder x na dat ze 1 x gebruikt zijn, (eerst even afwassen).

groetjes Petra

Hoi petra,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb  op een lab gewerkt  waar je ook  steriel moest werken maar het leek me inderdaad een beetje overdreven en ook wel onmogelijk om zo met je flessen om te gaan. maar goed ik wist  dus niks over hoe steriel de flessen nou echt moesten zijn  vandaar mijn vraag.

Volgens de kraamhulp moet ik de spenen in de koelkast bewaren in een boterhamzakje en iedere dag uitkoken, Dit is dus ook niet nodig maak ik op uit je reactie?

groetjes,
patricia

Hoi,

De spenen hoeven niet in de koelkast bewaard te worden, dat was vroeger wel een tijdje. Maar nu niet meer. Ik kook de speen 1 keer per dag uit. Flessen hoeven ook maar 1 keer per dag uitgekookt te worden, tussendoor goed afspoelen.

Groetjes.

Hoi,

Ik geef flesvoeding en mij is verteld door de kraamhulp om 1xper dag alles te koken of in de magnetronsterrilisator en dan afdrogen en in de koelkast met de dop erop.Fopspenen hoefen niet in de koelkast.