flessen steriliseren en dan??

zo te lezen word er door de kraamhulp verschillende dingen aangeraden. Ik denk dat ik ze gewoon na het steriliseren afdroog en in de kast zet. in de kast zitten denk ik minder bacterien dan in de koelkast (staan ook wel eens eieren en rauw vlees in).
bedankt voor jullie reacties.

Ik doe het nu hetzelfde als bij mijn oudste, alles 1 keer per dag sterilizeren en dan de koelkast in. Ik droog het niet af, mijn kraamhulp van de vorige keer en ook deze zeiden dat het niet hoefde. Het hoeft trouwens maar tot 6 maanden, bij mijn oudste deed ik het met 9 maanden nog elke dag omdat niemand mij verteld had dat het niet meer hoefde haha. Vanaf 6 maanden steken ze toch vanalles in hun mond en dan heeft het geen effect meer om alles te sterilizeren.

Hallo

Misschien een beetje raar, maar ik kook mijn flessen niet uit!!!
Ik spoel ze om na de voeding met goed heet water en zet 'm op de aanrecht (de eerste week wel in de koelkast). En 1 keer per dag was ik de flessen af met een borstel die alleen gebruikt word voor de flessen. Mijn dochter is 5 weken en mankeerd niks. Ik heb nog een dochter wat denk je dat die voor bacterien over brengt met kroelen en kusjes geven. Zij moet van mij wel altijd haar handen wassen voordat ze met haar zusje gat kroelen. Bij de eerste deed ik alles volgens het boekje (om af en toe gek van te worden). Nu niet en ik kan je vertellen dat bevalt mij goed. begrijp mij niet verkeerd het moet wel allemaal schoon zijn en ook ik was tich per dag m'n handen maar uitkoken ik begin er niet mer aan. Fopspenen gebruik ik niet wil mijn dochter niet, dus hoef ik ook niet uit te koken.
Gr Naatje74

Terug
Bovenaan