Flessen Steriliseren!!!

Hoi

Ik heb het toevallig vorige week bij de arts op het cb gevraagd, en die adviseerde om altijd iedere dag de flessen en spenen goed uit te koken. Zeker tot de 5e maand.
Kris is nu bijna 15 weken en heeft ook heel veel last van krampjes gehad. Ben overgestapt op Omneo. Nu gaat het goed, nog steeds krijgt hij wel 3x per dag cinababy druppels.
Succes, groetjes Ellen mv Kris

Hallo,

Yoëll heeft ook ontzettend last van obstipatie en krampjes gehad, dit heeft allemaal te maken met de reflux vlgs kinderarts. Wij hebben venkelwater, cinababy, venkelthee, kamillethee, rooibosthee, laxeerdrank etc etc geprobeerd maar we gebruiken nu forlax
dat is een soort laxeerpoeder maar kan minder kwaad dan laxeerdrank en de krampjes zijn helemaal over. Ook een paar druppels verse sinaasappelsap door de eerste en laatste fles (ongeveer een eetlepel) helpt goed.

Miss. kun je op advies van dokter ook eens forlax junior  proberen bij ons is het echt een uitkomst.

groetjes sunyra

Hoi sunyra,

Dat forlax ga ik zeker even vragen aan de dokter want dit alles werkt toch niet.
Overstappen op andere voeding durf ik niet zo aan hij krijgt nu Nutrilon AR1 dit vanwege de reflux, en dat werkt perfect want hij geeft helemaal niks meer terug, en hij verslikt zich ook niet meer.

Maar i.i.g. bedankt voor de tip ga er zeker even achteraan.
Groetjes Pam...

Hoi Pam,

Nee dan kun je beter niet meer overgaan op andere voeding, wij hebben 4 soorten geprobeerd wat ook weer een tegenvaller was ivm. krampjes etc. (eerst borstvoeding, nutrilon standaard, nutrilon omneo en nutramigen) nu gaat het ook eindelijk bij ons goed met de friso comfort en yoëll verslikt zich ook niet meer. Wij krijgen ook zantac dit moeten we 2x per dag geven 1 ml. per keer en dat helpt ook prima.

Gilde en krijste jou kindje ook zo????

Greezzz Sunyra

Hoi Sunyra,

Nee stephan krijste en gilde helemaal niet juist.
Het is echt een heel tevrede en rustig annetje.
Wat bij hem het geval was is dat als hij voeding terug gaf, kwam er dikke drap uit zijn mondje en neusgaatjes.

Doordat er zoveel uit kwam bleef hij er in, stik neigingen enzo. Dan liep hij helemaal rood aan en kreeg geen lucht meer, was echt dood eng om te zien.
Hij heeft hier ook 2 dagen in het ziekenhuis voor gelegen toen hij 2 weken was ter observatie.

Eenmaal thuis heb ik zijn bedje (het hoofdeind) schuin omhoog gezet, een andere fles van difrax gekocht en deze voeding dan dus en hij heeft nergens meer last van gehad.

En hij is nog net zo rustig als hij was, misschien nog wel rustiger .
Maar was jou kindje wel heel huilerig enzo erdoor dan???
En dat zantac, is dat ook tegen krampjes of krijgt hij dat voor de reflux???

Grotejas Pam...

Terug
Bovenaan