flessen uitkoken?

Hoi Tesje,
Wij hebben een magnetronset van Avent gekocht. 5 minuten op 900 watt en klaar. Er kunnen 4 aventflesjes in. Het geval kostte 25 euro (bij Dirkx het goedkoopst volgens mij) maar je hebt ook goedkopere alternatieven bijvoorbeeld Prenatal.
Als je gewoon in een pannetje uitkookt kan je een scheut azijn bij het water gooien dan worden de flesjes weer mooi als nieuw. In de magnetronuitkoker blijven ze lang mooi.
Groeten,
Taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
Hoi,
Als je de flesjes uitkookt in een pan met water, moet je er een scheut azijn in doen. Dan komt die aanslag er niet op.

Ik heb eerst ook flesjes uitgekookt in water met azijn. Maar vond dat zo'n gedoe. En heb toen een Avent magnetron stoomsterilastor via marktplaats.nl gekocht.

groetjes Chantal
 
hoi,
je kan inderdaad azijn bij het water doen maar ik doe zelf altijd wat citroensap in het water en heb geen aanslag op de flesjes en speentjes.
Succes!

groetjes natasja, moeder van Isa (5mnd)
 
Hoi Tessa,

Wij hebben ook een magnetronset maar dan van het eigen merk van  Prenatal. Volgens mij koste hij € 15,00. Werkt hartstikke goed. Uitkoken in een pan is zo'n gedoe.

Groetjes Ginny

 
De sterilisater en flesjes, doe ik ook regelmatig in de vaatwasser anders, krijg je daar ook zo'n aanslag in, en de flessen doe ik ook ooit gewoon in het afwasmiddel, omdat de voeding best vettig is, daarna kun je ze alsnog steriliseren, maar eerlijk gezegd doe ik dat inmiddels niet meer zo consequent, mijn zoontje is nu bijna 3 maanden en eerlijk gezegd weet ik niet tot welke leeftijd de flesje echt steriel gemaakt moeten worden of wanneer gewoon huishoudelijk reinigen ook voldoende is.

Groetjes Peggy.
 
Terug
Bovenaan