flessen uitkoken?

Hoi,

Ik kook de flesjes nog maar eens per week uit. Ik maak de flesjes tussendoor schoon met een sponsje en een beetje afwasmiddel, goed afspoelen.... en schoon is het flesje!

Volgens mij is het na een paar maanden niet meer nodig om de flesjes elke dag uit te koken.

Groetjes
 
Van onze kraamhulp hoorde ik dat je alleen de eerste 6 weken je flessen moet uitkoken (1x per dag, verder na elke voeding goed omspoelen met KOUD water).
Daarna kun je ze ook gewoon in de afwasmachine meewassen en hoef je ze niet meer te steriliseren. Dit heeft ook te maken met het opbouwen van de weerstand van je kindje schijnbaar. Wanneer je alles maar super-schoon en steriel maakt dan worden ze nog vatbaarder voor bacterien. Dus met oog op de weerstand hoef je na een leeftijd van 6 weken al niet meer uit te koken of te steriliseren in de magnetron... Ik gebruikte de magnetronsterilisator in het begin soms nog wel, als ik de flesjes al paar keer gebruikt had en de afwasmachine nog niet vol was en dus nog niet aan hoefde.
dag! Rita
 
Ik gebruik ook een magnetronsterillisator van Avent, super handig zo'n ding. Ik heb 8 flessen waarvan ik er  6 gebruik op een dag. Ik sterillisseer iedere avond alle 6 de flessen zodat ik de volgende ochtend weer schone flesjes heb.
 
Terug
Bovenaan