flessen uitkoken?

Volgens mijn kraamverzorgende hoef je ze tegenwoordig niet meer uit te koken, dit om de weerstand van je baby te vergroten. De eerste keer voor gebruik moet je ze wel uitkoken.

Van mijn kraamhulp hoefde ik het ook niet meer uit te koken, inderdaad alleen bij 1e gebruik. Nou heb ik het wel gedaan , en doe het standaard 2 x per week, ze is nu bijna 18 weken.

Bianca

Leuk om zo al die tegenstrijdige verhalen te lezen. Van mijn kraamhulp hoefde ik ze ook niet meer uit te koken, ja wel bij aankoop maar daarna gewoon met heet water omwassen. Als ik twee weken eerder was bevallen had ze mij nog moeten vertellen dat ik de flesjes iedere dag moest uitkoken. Ze vertelde mij dat ze net een ander protocol hadden gekregen. (ik ben 23 februari van dit jaar bevallen).

groetjes, Mariska

Hoi,

Ik kook ook iedere dag de flessen en speentjes uit in de magnetron. Ik ben het met jullie eens dat het een heel karwei is. Mijn dochter is pas 7 weken en ik geef bortvoeding en daarnaast krijgt ze nog een flesje als toetje (30 cc) dit ivm met een probleempje met mijn borst.

Ik hoor dat je ze wel moet uitkoken maar ik denk dat je moet doen wat jij fijn vind dat is beter dan iets te doen waar je niet achter staat. Het blijft gek dat we zoveel tegenstrijdige adviezen krijgen. Ik heb even in het ziekenhuis gelegen en van de kraamzorg en het CB krijg ik adviezen die recht tegen over elkaar staan. Zo vervelend vind ik dat maar dat is weer een ander onderwerp.

Gr Bizu

Hoi,

Ik kook ook iedere dag de flessen en speentjes uit in de magnetron. Ik ben het met jullie eens dat het een heel karwei is. Mijn dochter is pas 7 weken en ik geef bortvoeding en daarnaast krijgt ze nog een flesje als toetje (30 cc) dit ivm met een probleempje met mijn borst.

Ik hoor dat je ze wel moet uitkoken maar ik denk dat je moet doen wat jij fijn vind dat is beter dan iets te doen waar je niet achter staat. Het blijft gek dat we zoveel tegenstrijdige adviezen krijgen. Ik heb even in het ziekenhuis gelegen en van de kraamzorg en het CB krijg ik adviezen die recht tegen over elkaar staan. Zo vervelend vind ik dat maar dat is weer een ander onderwerp.

Gr Bizu

Ella is nu 9,5 maand en ik kook nog steeds echt alles 1 x id week 10 minuten uit! dit ivm stof van een verbouwing naast ons, een enorm verhaarde hond enz... en flessen blijven veel mooier zo...

Ik heb het de laatste keer nog eens nagevraagd bij het Cb, ze zei dat in de vaatwasser doen voldoende is, nou ja, die heb ik dus niet ! Verder hebben we een kat, dus ze raadde dan aan om 1 a 2 x per week uit te koken. Mijn dochtertje is nu bijna 23 weken.

Bianca

Terug
Bovenaan