Flessen

Hier een gulzige meid die heeeeel snel haar fles leeg drinkt
Avent was niks dus over gestapt naar difrax flessen (kleinere speen) en een speciale speen gehaald (waar ze bijna niks uit kreeg) dus die ligt al weer in de hoek

Ze drinkt erg goed maar volgens mij veel te veel

7 flessen van 90/100 cc
Terwijl ze als je het reken sommetje maakt 3,3 x 150 nodig heeft op een dag

Hoe doen jullie dit?

Maike eet om de drie uur en 's nachts om de 4 ongeveer

Wat je kan doen is de voeding wat dikker maken met johannesbroodpitmeel.
Is te koop bij de drogist, zit in blauwe verpakking van Nutrilon.
Daniëlle is nu bijna 6 weken en drinkt flessen van 120 cc met extra johannesbroodpitmeel en ze komt zeker elke 3 uur en soms ook wel eerder...
Anders even bellen met het cb.....

Jouw Maike en mijn Joris drinken ongeveer hetzelfde. Ook hier om de 3 uur en dan in de nachten om de 3,5 uur. Joris is al boven de 4 kilo en we zijn nu aan het ophogen naar 110/120 cc om te kijken of dat dan beter gaat in de nachten (lees: langer ertussen). Maar hij is natuurlijk ook nog erg jong en blijkbaar heeft hij de nachtfles nog nodig. Volgende week zal ik bij het cb 's vragen wat hij nou eigenlijk mag. Het zijn toch allemaal richtlijnen, als Joris hier genoeg aan heeft, dan vind ik het prima. Liever een tevreden kind dan gedoe! En hij stopt wel met drinken als hij genoeg heeft.

Jesse drinkt nu vanaf gisterenavond flessen leeg van 150/165cc. Ik probeer hem nu om de 4 uur te geven. Gisterenavond hadden we om 20:00 uur (150cc met johannesbroodpitmeel) zijn laatste fles gegeven en hij kwam pas om 3 uur 's-nachts weer. Dus als we hem verzetten naar een uur of 22:00 uur dan hebben we misschien het geluk dat hij doorslaapt tot een uur of 6 a 7!!!
Ow wat zal dat fijn zijn zeg. hahahahahaha waar een mens al niet blij mee kan zijn he.

Ik heb hier ook een gulzige drinker, ze heeft binnen tien minuten haar fles leeg.
IK mag van het cb niet zomaar de voeding dikker maken maar eerst experimenteren met andere spenen of flessen.
Ik heb nu difrax fles met een 3 standen speen, maar ze is nog steeds te snel.
Kreeg het advies om Dr Brown fles aan te schaffen, deze is net binnengekomen.
Ben benieuwd of dit werkt.

lisa

Hoi meiden,

Ik geef borstvoeding en heb geen idee hoeveel
Izzie drinkt. Ze krijgt overdag om de drie uur voeding en na haar voeding van 23.00 uur slaapt ze door tot 06.00 uur!! Ze is vandaag 2 weken oud dus mag niet klagen.
Voor mij is dit de eerste keer dat ik bv geef. Bij de andere 3 kids wilde ik het niet proberen, maar omdat de 3de koemelkallergie bleek te hebben ben ik nu voor bv gegaan. En tot nu toe gaat het goed.

Xxx

@Lisa78, de 3-standenspeen van Difrax is groter als de kersspeen small van Difrax. Die zou je dus ook nog kunnen proberen. Hier hielp dat enorm goed met onze oudste.

@Syllie, doorslapen varieert heel erg. De ene doet het (bijna) meteen, de andere heeft er een paar maanden voor nodig. Dat kan je vantevoren niet weten. Ik geloof dat het gemiddelde rond de 3 maanden ligt of zoiets.

Terug
Bovenaan