Flessenvraagje

Ik zit me af te vragen of het onrustige drinken van Lise en het teruggeven van voeding niets te maken kan hebben met de fles die we gebruiken. Toen Lise in het ziekenhuis lag gebruikten we de Difrax. Omdat ik haar graag aan de borst wilde voeden, raadde de lactatiekundige de Breastflow aan. Nadat ik besloten had niet meer aan te leggen, zijn we overgestapt op de Aventflessen die we tijdens de zwangerschap hadden gekocht.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het onrustige drinken wellicht iets met die Aventfles te maken kan hebben. Zojuist de Difrax weer uitgekookt en dadelijk maar eens kijken of dat scheelt.

Hebben jullie ervaring met verschillende flessen en het verschil in drinkgedrag en hoeveelheid krampjes/teruggeven bij jullie kleintjes?

Sorry jongens, ik blijf maar vragen stellen... (aaahhhhhh op dit soort momenten mis ik mijn moeder zo!!!)
 
Vooral vragen blijven stellen meis. Daarom zijn we toch allemaal hier.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar weet van kennissen dat het drinken uit een andere fles, maar vooral de speensoort denk ik. Verschil kan maken.
Heb je het al geprobeerd? Ben benieuwd, in elk geval succes.

Liefs Banka
 
Gabriël moest in het ziekenhuis ook een Difrax fles, hij vond en vind die fles niet fijn, maar goed dat moest daar. Thuis overgestapt op de avent fles en dat gaat een heel stuk beter. Laatst hebben we de Difrax weer geprobeert, omdat die een betere speen heeft waar de medicatie goed doorkan. Nou dat was weer helemaal niets, onrustig en gewoon alles langs zijn mondje laten lopen.
Ik neem aan dat de kleintjes ook een voorkeur hebben wat dat betreft. De een vind de ene fles fijner dan de ander. Gewoon proberen met de Difrax weer en kijken of dat verschil uitmaakt :)

Succes!

Liefs, Marieke
 
Grappig hoe herkenbaar sommige dingen zijn. De Difrax heb ik na twee minuten proberen maar weer aan de kant gegooid. Het was een ideale fles toen we nog wilden dat de voeding sneller naar binnen zou gaan (omdat ze het anders door de sonde zouden gooien en dat betekende per keer dat het langer zou duren voor Lise mee naar huis mocht). Nu stikt ze zo'n beetje in de voeding die eruit komt en het loopt in grote stralen langs haar mondje. Het meisje heeft gewoon veel te veel zuigkracht, lijkt het wel.

Zit ik vanochtend in het topic van banka te vertellen dat Lise geen speentje 1 wil, maar die heb ik nu toch maar op de Aventfles gezet. Resultaat is dat Lise wel wat rustiger drinkt nu. Het trekken dat ze eerst deed met speentje 1, liet ze nu achterwege. Ook ben ik de fles wat minder vol gaan doen. We zaten op vijf flessen van ongeveer 115cc en nu gaan we gewoon naar zes flessen met wat minder.

We gaan het meemaken..

Liefs,
Arwen
 
Ha Arwen,

toevallig loop ik tegenhetzelfde probleem aan. Sinds zaterdag gaat het drinken echt voor geen meter meer. Of ze is zó moe dat ze tijdens de voeding in slaap valt, óf ze is zo druk (gestresst?) en aan het spartelen, dat het dus ook niet meer lukt. Geen idee hoe het komt, maar ik maak me er wel zorgen om, want ze heeft nu al een flink aantal keer maar 30 van de 70 cc gedronken.
Wij gebruikten tot nu toe ook steeds de difrax (daar zijn ze in ziekenhuizen dus echt dol op...), maar ik heb ook de Avent in huis. Net maar even uitgekookt en vannacht voor het eerst proberen. Ben benieuwd, hopelijk lukt het.

Daarnaast vraag ik me ook af of we niet een ander ritme moeten aanhouden. Ze drinkt nu 7 keer per dag, maar te vaak moet ik haar tegenwoordig wakker maken voor een voeding. Ook 's nachts. Wellicht slaapt ze in principe wel de hele nacht door, maar maken wij haar nu wakker... Ik denk zelf dat we eventueel wel over kunnen van 7 naar 6 voedingen en dan elke keer wat meer... Geen idee hoe we dat aan moeten pakken en of we op eigen houtje mogen dokteren... We gaan niet naar het consultatiebureau, want alle controles worden voorlopig door het ziekenhuis gedaan. Ik ga maar gauw contact opnemen met de kinderarts.
Maar eerst maar eens de Avant proberen, want ik vind het zo zielig voor Jasmijn... Jasmijn niet blij=mama niet blij :-(
To be continued...

Veel liefs, Marieke
 
Het ene kindje vind een brede speen fijn, het andere een smalle. De avent was een ramp met Silke, dus nu gewoon een ordinaire kruidvatfles met een difrax speen. Werkt perfect.
 
Hey Marieke,

Het is wat met die ziekenhuisstartertjes...

Wij hebben bij Lise uiteindelijk zelf de beslissing genomen om naar minder voedingen te gaan, maar dit heeft wel een tijdje geduurd. Zeker in het begin werd ons aangeraden om niet langer dan vijf uur tussen twee voedingen te laten. Hier hebben we ons de eerste weken netjes aan gehouden, maar steeds vaker merkten we dat we Lise wakker moesten maken vanuit haar diepste slaap. Frustrerend voor haar en voor ons, want na twee lurkjes was ze dan alweer in slaap. Wat hebben wij haar moeten pesten: sokjes uit, broekje uit, in handje wrijven, op zenuw in schoudertje duwen... echt zielig! Uiteindelijk tijdens de nacontrole zei de kinderarts, nadat we hadden opgebiecht dat we Lise lieten doorslapen, tegen ons: "Wat lekker dat ze doorslaapt.". Wij: "Maar dan slaapt ze wel zes of zeven uur." Zij: "Geniet ervan!" We zorgen er alleen wel voor dat Lise dagelijks 15% van haar lichaamsgewicht aan melk binnenkrijgt. Meestal lukt dat wel.

Lise heeft bij ons wel heel erg moeten wennen aan het wijzigen van fles. Dat was zo toen we van Difrax naar Breastflow gingen en vervolgens ook toen we overgingen naar de Avent. Vandaag had ze geen idee wat ze met de Difrax aan moest. Ik hoop dat Jasmijn rustiger gaat drinken met de Avent. Laat je niet ontmoedigen als ze een paar voedingen moet wennen.

Hou me op de hoogte?

Xx
 
Ha Arwen,

Kijk, dat zijn de adviezen waar ik wat aan heb :)

Ik ben alweer een stuk blijer. Na de 'reguliere' voeding van 20.20 uur had ze maar 30 cc gedronken, na een erg gestresste sessie bij papa.
Ongeveer 1,5 uur later moest ze erg huilen, dus toen bedachten we om haar weer te voeden met de Avant fles. Ik had er 40 cc ingedaan, wat ze dus had laten staan bij de voeding.
Ze dronk meteen superrustig en heeft 35 gedronken. Hoera!

Net heb ik het arme meisje toch nog maar even wakker gemaakt ;-) en ze heeft heel rustig 55 gedronken. Ik ben helemaal blij, want ik moest haar natuurlijk wakker maken én deze voeding zat best dicht op die van de 40 cc. Dus die 55 vond ik prima!

Ben erg benieuwd naar de volgende.

Ik hoop heel erg dat de dipjes van de afgelopen dagen aan het type fles hebben gelegen en dat we nu weer verder gaan waar we gebleven waren, want het ging juist supergoed!
Ik heb er nu een speen met één gaatje op zitten, maar zal morgen meteen de versie met 2 gaatjes proberen. Misschien gaat dat nog beter... We proberen wat af ;-)

Maar goed, ik ga mijn bedje weer opzoeken!
Wordt vervolgd!

Veel liefs, Marieke
 
Terug
Bovenaan