Flessenvraagje

Oh ja... nog een vraagje. Je schrijft dat Lise 15% van haar lichaamsgewicht drinkt. Drinkt ze die wel op vaste tijden,of laat je haar aangeven wanneer ze honger heeft en drinkt ze dus op onregelmatige tijden (en heb je de ene dag misschien meer voedingen dan de andere?).

Zo van die dingetjes ;-)

Xxxx
 
Haha! Onze ziekenhuisstartertjes houden niet van difrax :p wel grappig dat dat bij alledrie zo is.

Gabriël kwam het ziekenhuis uit met 7x 60, maar we kwamen er al de eerste nacht achter dat hij meer wou ;-)
Ik voed echt op verzoek, soms wel hij ineens elke 3 uur drinken en soms is hij 5 uur onder zeil. Hij krijgt nu 6-7 voedingen per 24 uur van 100-125 ml. We hebben dit zelf aangepast hoor, zonder samenspraak met KA of CB :) als mama weet je het beste wat de behoefte van je kleine is ;-)

Jullie meiden mogen wel wat energie van Gabriël lenen hoor. Hij heeft het in overvloed! Haha

Liefs, Marieke
 
Hallee! Saar drinkt 5-6 keer per dag ongeveer 150ml - we gebruiken Calma speen (high tech rot ding, maar Saar vind het primas) en medela fles. CB vind dat we nachtvoeding moeten afbouwen, maar Saar kiest er zelf voor om wel of niet 's nachts wakker te worden. Vanacht heeft ze bijna 165cc naar binnen geklokt, dus ze had echt honger. Gewoon doen wat je zelf denkt dat beste is, dan komt het vast in orde. Zeker BV kun je niet 'teveel' geven.

@Arwen, stomme vraag maar heb jij je moeder verloren? Lijkt me vreselijk inderdaad! Ik mis mijn vader ook enorm!
 
Hoi, Sara drinkt als zij erom vraagt. Is ongeveer 6-7 per dag en varierend tussen de 120ml en 160ml. Geen enkele regelmaat tussen lang slapen en veel drinken. In de avond en nacht slaapt ze ongeveer 4-5 uur en overdag 3.
Wie weet wordt nacht langer... :)

Eén van je ouders missen in deze tijd is nog moeilijker dan normaal! Mis mijn moeder soms enorm.
 
Aventflessen zijn bij ons ook niet goed bevallen (okt mama) en hebben een paar verschillende geprobeerd en we zitten nu op de Dr Brown flessen, geen enkel probleem meer!
 
Lise drinkt 5 tot 6 voedingen per dag. Aangezien ze de laatste tijd weer veel teruggeeft, probeer ik haar vanaf vandaag 6 voedingen te geven van rond de 95cc, in plaats van 5 met wat meer. Of dat gaat lukken is een beetje afhankelijk van de kleine, want we voeden redelijk op verzoek. Soms betekent dat dat ze twee flessen in twee uur drinkt. Soms drinkt ze overdag ruim vier uur niet (vooral nu ze 's middags wat langer slaapt). Dat is overigens overdag wel de max. Als ze na die tijd nog niet heeft aangegeven dat ze wil drinken, dan bied ik het gewoon aan.

@Suus en Mart, mijn mams is bijna vijf jaar geleden overleden. Ik vind het zo jammer dat Lise en zij elkaar niet kunnen leren kennen. Mis haar vreselijk. Is het bij jullie lang geleden?

Veel liefs,
Arwen
 
Hoi Arwen,

voor mij is het nu een kleine 4 jaar geleden. En mis haar inderdaad ook erg, vooral bij het vertellen dat ik zwanger was, het eerste bezoek van opa aan zijn kleindochter en meer van dat soort momenten.

Martine
 
Terug
Bovenaan