Flessenwarmer / magnetron

Hoi meiden,

Niet helemaal de juiste plek voor deze vraag ik weet het, maar volgens mij zijn hier de meeste mensen actief, dus zijn er vast wel wat ervaren moeders die het antwoord weten op mijn vraag

Wij hebben een flessenwarmer van de Prenatal, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat echt een onding vind. Vaak moet ik de fles 3 keer achter elkaar opwarmen, en dan is hij nog maar net aan lauw! Zeker bij de midden-in-de-nacht voeding is dit erg irritant omdat je dan natuurlijk zo snel mogelijk weer terug je bedje in wil, dus wil ik het eigenlijk een keer gaan proberen om de flesjes op te warmen in de magnetron. Ik heb alleen geen idee op hoeveel watt en hoe lang ze er dan in moeten, dus daarom ben ik benieuwd hoe jullie dit doen?
Het gaat om kunstvoeding en de hoeveelheden zijn 100 of 130 ml.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes, 10e

Hoi,

Ik heb dezelfde flessenverwarmer als jij en mij bevalt hij prima hoor. En meerdere malen opwarmen heb ik nog nooit hoeven doen. Met de magnetron opwarmen heb ik dan nog nooit gedaan.

Alice

Ze adviseren om flessen niet op te warmen in de magnetron, omdat dit te ongelijkmatig gebeurd. Mijn dochter heeft bv gehad, dus  wat dat betreft weinig ervaring.  Kun je anders niet een andere flessenwarmer via Marktplaats aanschaffen of zo?

Groetjes, Marisa

Ik deel de ervaring van de Prenatal flessenwarmer! Wat een onding! Met mijn eerste zijn we halverwege ook op de magnetron overgestapt en dat bevalt prima. Er zijn wat negatieve geluiden te horen (over de gelijkmatige verwarming en dat het niet goed zou zijn, maar dat laatste begrijp ik echt niet). Maar mijn ervaringen zijn prima.

De stand is een kwestie van uitproberen. Met de flesjes die jij beschrijft denk ik aan 800 watt en dan een seconde of 30-35, niet meer. Gewoon even testen en zo niet wat langer erin.

het is idd even uittesten.

de ene magnetron is de andere niet.

ik doe de voeding ook op 800 watt 30 sec in de magnetron maar in dat flesje zit 200cc een stuk meer als jij dus.

gewoon even proberen, goed voelen aan de binnenkant van je pols.

als hij te heet is, kan je hem heel makkelijk af laten koelen onder de koude kraan.(let op: daarna niet nog een keer opwarmen!!!)

als hij te koud is, nog even terug in de magnetron.

ik heb nooit een flessenwarmer gehad.

heb 5 weken bv gegeven en drna heel gemakkelijk de magnetron.

heb er nog nooit problemen mee gehad,   en heb ook nog nooit iemand horen zeggen dat t afgeraden wordt hoor.

groetjes, do mama v nathalia inmiddels al weer 1 jaar

succes ermee

herkenbaar, ik vond die flessenwarmer ook waardeloos.
Ik maakte de poedermelk altijd aan met half heet water uit de waterkoker en half koud water uit de kraan. (ik had ook van die friso comfort, en dat klonterde als je het met lauw water aanmaakte)
Je kunt ook water verwarmen in de magnetron, maar doe de voeding dan pas erin als het water warm is, want volgens mij kunnen de mineralen/vitamines etc kapot gaan in de magnetron door de straling of als het te heet wordt.

Als het goed is staat het ook wel op de verpakking van de poedermelk hoe je het klaar kunt maken.!

Flesvoeding mag zelfs met lauwwarm kraanwater aangemaakt worden, hoorde ik van vriendin die 3mnd geleden is bevallen.
Wij deden flesvoeding altijd 30sec op 650watt. Goed schudden en dan eerst voelen op binnenkant pols hoe warm het is. Veel makkelijker dan een flessenwarmer (ook gebruikt ivm borstvoeding 1e 7 maanden)
Voordeel flessenwarmer: je kan hem naast je bed zetten en hoeft niet helemaal naar keuken 's nachts!
Hopelijk vind je een manier die goed bij jullie past,
groetjes Mira

Terug
Bovenaan