Flessenwarmer / magnetron

kokend water in een pannetje gieten en flesje een paar minuten erin  laten staan (niet op het gas  verder koken!)  werkte voor ons prima om afgekolfde moedermelk op te warmen.

toen we uiteindelijk overstapten op kunstvoeding was het het snelste om die vers aan te maken:
spa-fles met gevuld met gekookt en afgekoeld water in de ijskast zetten en  daarvan 120 ml. in  het flesje gieten.
dan  60 ml. kokend water  uit de waterkoker erbij, 6 scheppen nutrilon en klaar is de fles van 200 ml.
de temperatuur is dan perfect en het gaat sneller dan een flesje opwarmen (mits je de waterkoker natuurlijk niet te vol doet, want dan duurt het wat langer voor het kookt).

succes!

Hoihoi,

Ik heb een paar maal een flessenwarmer gebruikt maar vond het idd een onding. Duurt erg lang en zeker 's nachts met een huilende baby te lang.

In de magnetron deed ik altijd op 630 watt, een fles van 150 ml. water 1 min. 10 sec. en dan bij iedere 30 ml. water extra 10 sec. extra opwarmen. Poeder deed ik er altijd pas bij nadat het water warm was.

Heb idd ook wel eens gehoord dat op het moment dat je kraanwater gaat gebruiken je gewoon lauw kraamwater kan nemen zo uit de kraan. Scheelt weer wat tijd... En kan ook boven in je badkamer. Maar weet niet goed wat ze tegenwoordig nog adviseren of je eerste spawater moet nemen of gekookt water etc.etc.

Groetjes,
Jo

Terug
Bovenaan