Flesvoeding baby 11 maanden

Hoeveel flesvoeding krijgt / kreeg jullie baby van 11 maanden? En wat voor de rest aan eten?

Mijn zoon krijgt er nog 3 van 180/6 (7:00 - 15:00 - 19:30) en eet daarnaast:

8:00 1/2 tot 1 broodje
11:00 1 stuk fruit
12:30 1 broodje
17:45 warm eten 180 gram

Ik heb het idee dat hij alledrie de flessen nog heel graag wil. Hij wordt er altijd heel enthousiast van namelijk. Maar ik dacht dat het eigenlijk de bedoeling is dat hij vanaf 1 jaar geen opvolgmelk meer nodig heeft?
Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Ik wou nog bewerken en aanvullen maar dat lukte niet. Dus dan maar zo. Hij krijgt daarnaast soms nog een stukje rijstewafel of cracotte ofzo. En hij drinkt aardig wat water, aangelengd appelsap, of karnemelk. 

Wij hadden hier precies hetzelfde schema. Dochter is nu 16 maanden dn krijgt nog steeds 2 flessen opvolgmelk per dag. Zolang zij deze flessen leegdrinkt blijft ze ze krijgen. Als ze genoeg heeft gehad duwt ze hem wel weg. Ik zou ze lekker blijven geven die flessen

Hey, ons zoontje is nu ook 11 maanden. Hij is gewend om ook nog 3 flessen te krijgen (waarvan 1 inmiddels bordje pap is geworden) toevallig zijn we sinds vandaag begonnen om 2 flessen opvolgmelk te veranderen in 2 flessen met magere/halfvolle normale koemelk en krijgt hij alleen de fles voor het slapen gaan nog opvolgmelk. Verrassend genoeg vond hij de normale melk vanaf de eerste slok heerlijk en dronk hij het alsof het opvolgmelk was. Ook hier nog niet het plan om minder dan 3 flessen melk/opvolgmelk te geven.
verder is dir nu zijn schema:
- 08.00 180cc pap (bordje)
- 09.30 fruit + diksap/water (halve tot hele banaan of 2 van die knijpfruitzakjes)
- 12.00 1broodje + ondertussen diksap/water + achteraf fles 180cc melk
- 15.00 baby ligakoekje + diksap/water
- 17.00 warm eten (potje 200gram) 
- 18.00 babyyoghurt toetje (voor als wij ondertussen zelf avondeten)
- 19.00/19.30 fles 180cc opvolgmelk

Tussendoor krijgt hij nog wel eens een straks fruitje/rozijntjes of stukje koek als ik merk dat hij trek heeft of voor tijdens een wandeling bijvoorbeeld. 

Volgens mij redelijk hetzelfde Schema zo als bij jou/jullie

O de flessen melk drinkt hij trouwens wel heel graag nog, al drinkt hij ze eigenlijk nooit helemaal meer op. Laat gemiddeld zo’n 20 tot 50cc over in de fles. Zodra hij hem zelf wegduwd met zijn handjes weet ik dat hij genoeg heeft gehad. Gezien zijn leefijd en de hoeveelheid andere vocht die hij binnenkrijgt op een dag zie ik ook geen noodzaak om hem te dwingen het wel op te maken. 

Vanaf 12 maanden mag je ze ook gewone melk geven
Onze zoon is 2 jaar en krijgt smorgens en in de avond 
Nog gewone  melk hij vindt het heerlijk 

Vanaf 12 maanden mag je ze ook gewone melk geven
Onze zoon is 2 jaar en krijgt smorgens en in de avond 
Nog gewone  melk hij vindt het heerlijk 

Ons schema bij ongeveer 11 maanden:
7u 180cc melk 1 boterham
9:30u fruit en water
11:30u 2 boterhammen en thee
15u fruit of koekje en water
17u warme maaltijd van ongeveer 50 gram groentje 50 gram vlees en 50 gram aardappelen/rijst/pasta/peulvruchten en toetje (volle yoghurt)
19u 150cc pap fles

Terug
Bovenaan