Flesvoeding: hoeveel?

Mijn dochtertje is 16 weken en krijgt 5 flessen van 180ml Friso flesvoeding.
Nu lees ik op dit forum dat er heel veel kindjes meer krijgen dan dat ik mijn dochter geef. De laatste paar dagen wordt ze ook om een uur of 4 wakker en dan krijg ik de indruk dat ze honger heeft. De laatste fles krijgt ze om 22.30 uur en dan sliep ze normaal tot 6.30.
Bij ons op het cb zeggen ze dat 900ml op een dag meer dan genoeg is.
Ook fruithapjes en zo, daar mag je pas mee beginnen als ze 5,5 maand zijn.
Wanneer ga je eigenlijk over naar 4 flessen en hoeveel krijgt ze dan iedere keer?
Welke mama kan mij helpen?

Groetjes,

Helga  mv Roos

Hallo,

ik  bied yoëll (4 1/2 mnd) nog steeds 5 flessen per dag aan en hij krijgt ook gewoon fruit en groente erbij tussendoor. Hij maakt niet alle flessen leeg maar krijgt meestal tussen de 800 en 950 per dag binnen.

Over het slapen kan ik je geen tips geven want dat doet onze kleine man nauwelijks

Groetjes sunyra en yoëll

Bijvoeden kun je beter nog niet aan beginnen ivm allergieen etc. Mijn zoon van nu 18 weken krijgt bij zijn laatste voeding Johannesbroodpitmeel, welke wat steviger in zijn maagje ligt, hiermee houdt hij het prima vol van 23.00 uur tot 7.30 uur

Succes....

Hey

Mijn dochter is nu 15 weekjes oud.
Maar ze krijgt maar 4 flessen van 200 cc op een dag.
Rond 16:00 uur krijgt ze fruithapje, en in de laatste fles van 22:30 krijgt ze rijstebloem extra er door heen.
En ze slaapt van 23:00 uur tot 9:00 uur door.
En ze drinkt alle flessen van 200 cc altijd leeg.
Maar zo als ik lees lijkt Joëlla eigenlijk de enige te zijn die tot 9:00 uur door slaapt met 15 weekjes.
En nu ga ik aan me zelf twijfelen of ze dan wel genoeg voeding binnen krijgt.
Want er zijn hier vele kindjes die ouder als Joëlla zijn, en die krijgen nog steeds 5 flessen op een dag.

Pffff wel lastig hoor.

Groetjes Mama van Joëlla.

Hoi mama van Joella,

Ik zou niet gaan twijfelen hoor, je moet gewoon voor jezelf uitmaken of je je kind al bijvoeding geeft voor de 6e maand. Een aantal jaren terug was het heel gewoon als je in de vierde maand hiermee begon, maar ivm voedselallergieen wordt er gewoon aangeraden om hiermee vanaf een half jaar te beginnen. En als je kindje doorslaapt is dat toch gewoon heerlijk!

Bedankt voor de tips! Ik heb toch geprobeerd om haar extra te geven bij haar laatste fles, maar ze dronk het niet op. Gisteravond heb ik rijstebloem in haar fles gedaan en ze sliep weer gewoon door tot 6.30 uur. Vanavond weer proberen, hopelijk helpt het.

Groetjes,

Helga

De meeste cb's houden aan als hoeveelheid voeding: 150  ml per kg gram gewicht per 24 uur. Dus een kindje van 6 kg mag 900  ml per 24 uur aan voeding krijgen. En  maximaal van 1000ml per 24 uur omdat meer slecht is voor de niertjes.
Het cb hier heeft mij aangegeven dat een kindje vanzelf de late fles (22.30 u in het geval van Tijs) niet meer willen. Ze drinken dan die fles niet meer leeg en gaan liggen tutten. Meestal is dat het geval als een kindje tussen de 6500 en 6700 gram weegt. Dus wanneer je overstapt van 5 naar 4 flessen is per kindje verschillend en niet strikt leeftijd gebonden.
Het cb hier adviseert om te beginnen met laten wennen aan groente- en fruithapjes vanaf de 5 maanden omdat ze het met 6 maanden echt nodig hebben. Ze adviseren om met groentehapjes te beginnen, omdat dat beter is voor de smaakontwikkeling en dan een week later ook fruit te gaan geven.

Groetjes,
mama van Tijs

Terug
Bovenaan