Flesvoeding: hoeveel?

Hee hallo Helga,
Tygo is ook bijna 16 weken. Hij krijgt net zoals jouw dochtertje 5 flessen per dag van 180 water + 6 schepjes Friso voeding. Hij krijgt bij de laatste fles (zo ongeveer rond 22.00 uur) 2 schepjes Nutrix er bij door. Hij slaapt door tot zo ongeveer half acht in de ochtend. Ook Tygo heeft vorige week en paar nachten gehad dat hij wakker werd, maar ik las dat dat met het sprongetje te maken kan hebben. Tygo kreeg toen 's nachts niets van mij te drinken. Ik ging kijken, liet hem zien dat ik er was, aai over zijn bolletje en ben weer naar bed gegaan. Hij huilde dan nog wel een poosje, maar viel vanzelf weer in slaap. Na een paar nachten gaf hij het op en bleef weer lekker door slapen.
Succes.
Groetjes happyM.
p.s Volgens mij heeft de voeding wel met het gewicht van je kindje te maken.Tygo is vrij groot en zwaar voor zijn leeftijd (7100 gram en 66 cm).

Hallootjes,

Nikki is bijna 15 weken en krijgt 5 fllessen 180 water en 6 schepjes voeding en 5 schepjes Nutriton.Ze komt gemiddeld zo'n 300 gram per week aan.Het CB () zei dat ik op 4 flessen mocht zonder bijvoeding.Ze werd stik chaggi van en ben dus terug gegaan op haar oude ritme en nu is ze weer een hele blije baby. Haar schema is nu:
9:00/9:15 voeding
daarna slapen
12:00/12:15 voeding
opblijven
15:00/15:15 voeding
slapen
18:00/18:15 voeding
opblijven
21:00/21:15 laatste voeding
21:30/21:45 naar bed toe

Groetjes anous mv Nikki

MIjn zoontje krijgt dat ook, het cb vond het prima. Raar hoor dat ze er bij jou boos om werden. Volg je intuitie, jij voelt het beste aan waar je kindje goed op reageert. Ik ga jouw schema eens volgen, wie weet dat mijn zoontje door gaat slapen, alleen ben ik bang dat hij van 12.00 - 15.00 uur niet redt, maar dat hij dan te moe is

Terug
Bovenaan