Bij mijn 1e dochter heb ik FV gegeven en ik heb er nog geen mometn spijt van gehad. Ook bij deze beeb ga ik weer voor fles voeding. Ik werd ook erg gepushed tot BV maar ben gewoon mijn eigen kop gaan volgen, BV leek/lijkt me gewoon niks. (als dat onregelmatig gedoe, gezuig aan mijn tepels, nog steeds een soort zwangerschaps dieet volgen (geen alcohol of verkeerde medicijnen, niet dat ik een verslaafde ben hoor haha) en dan dat kolven als je weer gaat werken, brrr veel collega's doen dit mijn mij op het werk en ik vind het een drama zo onder werk tijd. Zeer onhandig. En het kindje van mijn ene collega die weigerde de fles en ze moest standaard iedere dag 3 keer op en neer rijden voor live BV. En zowiezo ben ik best preuts en zou nooit in een restaurant gaan zitten voeden. Dus voor mij weer Fles voeding.
Ik heb die kromme difrax flessen (ivm krampjes) dit heb ik ook voor mijn 1e dochter gehad en beviel goed. Met een bibi of difrax speen er geloof ik op. Maatje S natuurlijk eerst. Ik ben begonnen met nutrilon 1, dit omdat dit de meest voorkomende is en ik zeker wist dat ze dit ook op de creche hadden waar mijn dochter later heen zou gaan. Zo hoefde ik geen apparte voeding voor haar mee te geven of haar te laten wennen aan andere voeding. Maar ze hadden het gewoon op de creche staan.
Ook vond ik het ideaal omdat ik zo exact wist hoeveel ze had gedronken per keer en wannneer ze ongeveer wou zou willen drinken. Ze had al gauw een mooi ritme van 7 uur, 11 uur, 15 uur, 19 uur en 23 uur en jaja de eerste maand ook de 3 a 4 uur snachts.... Maar gelukkig sliep ze gauw door!!
Het enige nadeel vond ik de nachtvoeding dat die eerst warm gemaatk moest worden. Maar ik had een oude magnetron op de gang boven neer gezet met gekookt water in de fles en een bakje afgetreken poeder melk en ik kon alles zo in elkaar flanzen en in de magnetron zetten voor een halve minuut. Dit scheelde een hoop ellende. Zo was het gauw klaar en konden we beide weer snel terug in bedje..
Ik hoop dat je zo genoeg info hebt anders vraag je nog maar.
Groetjes Monique