flesvoeding info nodig

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik wordt helemaal tegendraads van al dat gepush om borstvoeding te geven en nergens meer info te vinden over flesvoeding etc.

Ik wil dus graag meer info over FV. Welk merk voeding, welke flesjes zijn goed/handig (je hebt zo veel merken (Avent, Bibi, S-fles ....) wijde hals/smalle hals speen.

Dit is mijn eerste kindje en BV lijkt me (als het lukt) opzich wel goed, maar dat kolven lijkt me helemaal niets

Wat zijn jullie ervaringen met FV vanaf dag1?

liefs
Maple (Marielle)

Bij mijn 1e dochter heb ik FV gegeven en ik heb er nog geen mometn spijt van gehad. Ook bij deze beeb ga ik weer voor fles voeding.   Ik werd ook erg gepushed tot BV maar ben gewoon mijn eigen kop gaan volgen, BV leek/lijkt me gewoon niks. (als dat onregelmatig gedoe, gezuig aan mijn tepels, nog steeds een soort zwangerschaps dieet volgen (geen alcohol of verkeerde medicijnen, niet dat ik een verslaafde ben hoor haha) en dan dat kolven als je weer gaat werken, brrr veel collega's doen dit mijn mij op het werk en ik vind het een drama zo onder werk tijd. Zeer onhandig. En het kindje van mijn ene collega die weigerde de fles en ze moest standaard iedere dag 3 keer op en neer rijden voor live BV. En zowiezo ben ik best preuts en zou nooit in een restaurant gaan zitten voeden. Dus voor mij weer Fles voeding.

Ik heb die kromme difrax flessen (ivm krampjes) dit heb ik ook voor mijn 1e dochter gehad en beviel goed. Met een bibi of difrax speen er geloof ik op. Maatje S natuurlijk eerst. Ik ben begonnen met nutrilon 1, dit omdat dit de meest voorkomende is en ik zeker wist dat ze dit ook op de creche hadden waar mijn dochter later heen zou gaan. Zo hoefde ik geen apparte voeding voor haar mee te geven of haar te laten wennen aan andere voeding. Maar ze hadden het gewoon op de creche staan.
Ook vond ik het ideaal omdat ik zo exact wist hoeveel ze had gedronken per keer en wannneer ze ongeveer wou zou willen drinken. Ze had al gauw een mooi ritme van 7 uur, 11 uur, 15 uur, 19 uur en 23 uur en jaja de eerste maand ook de 3 a 4 uur snachts.... Maar gelukkig sliep ze gauw door!!
Het enige nadeel vond ik de nachtvoeding dat die eerst warm gemaatk moest worden. Maar ik had een oude magnetron op de gang boven neer gezet met gekookt water in de fles en een bakje afgetreken poeder melk en ik kon alles zo in elkaar flanzen en in de magnetron zetten voor een halve minuut. Dit scheelde een hoop ellende. Zo was het gauw klaar en konden we beide weer snel terug in bedje..

Ik hoop dat je zo genoeg info hebt anders vraag je nog maar.

Groetjes Monique

Hallo

Ik heb ook vanaf het begin bij mijn dochtertje flesvoeding gegeven. Ik ben gewoon niet het type mens om borstvoeding te geven. Het er alleen voor staan, niet willen pakken, onzeker of ze nou genoeg gegeten hebben en verdere dingen was voor mij het besluit om het niet te doen want ik ben een ongeduldig type, die graag zekerheid heeft. Ik werd door mijn omgeving ook gepushed, vooral schoonfamilie maar ik heb gewoon gedaan wat ik wilde en dat is het belangrijkst. Ik word er altijd een beetje kriegel van dat mensen zeggen dat borstvoeding het best is. Dat zal allemaal wel maar mijn dochtertje is niet tot nooit ziek. Ikzelf ben ook groot  geworden door de flesvoeding (doordat mijn moeder verschikkelijke zweren op haar borst had), geen enkele kinderziekte gehad. Laat iedereen doen wat ze wil en respecteer elkaars keuze.

gr angelique

Halloooo,

Sluit me volledig bij buks aan....het lijkt wel alsof wij boevrouwen zijn
als we besluiten om FV te geven! Onzin zeg! Ik mag geen bv geven ivm medicatie..
nou zie dr alleen maar de voordelen van hoor....
Of zullen veel vrouwen en bladen aandelen hebben in BV geven? haha

Maar wat voor flesjes ga je gebruiken.....het is werkelijk zo verschillend
qua baby he? sommige zweren bij advent flesjes en weer anderen hebben baat bij
een ander soort.....de een gaat voor friso de ander voor nutrilon....
Ook navraag bij zhuizen, vkundigen en kraamvzers, leveren allemaal een ander antwoord op.......Mijn advies? ga gewoon voor datgene waarvan jij denkt dat het het beste is....
je kan bijv altijd later overstappen op een ander merk fles ofzo....toch?

successsss allemaal,

Groetjes Jo (30wkn)

Hoi Marielle,

Ik ben een mei moeder en heb 3 weken bv gegeven. Toen het niet meer ging ben ik overgestapt op fv, echt super!
Ik heb Avent flessen, die zijn fijn vast te houden voor mij en Feline drinkt goed!
Ik heb Friso voeding comfort (ivm krampjes en harde ontlasting) en dat werkt goed. Maar het beste is om hypoallergeen te gebruiken, ivm allergien. En het merk maakt niet veel uit volgens veel mensen die ik ken. Nutrilon, Friso, Kruidvat, allemaal toch wel hetzelfde.

nou groetjes en veel plezier als de kleine er is!!

groetjes Mariska

Hallo

Ik heb ook altijd de Avent flessen gebruikt, vond ze gewoon lekker liggen in de hand en Anouk dronk er goed uit. In het begin gebruikte ik Nutrilon en daarna ben ik overgegaan op de Kruidvat voeding want dat scheelt toch wel een hoop. Nu ben ik van plan om Simulac te gaan gebruiken omdat dit toch ook een hoop scheelt in verhouding tot Nutrilon maar ook is dit overal te koop en  de Kruidvat is niet in ons winkelcentrumpje en heb ook nog weleens meegemaakt dat het op was dus dat vond ik niet echt ideaal aan de Kruidvat voeding.  Ik vond wel altijd de doos van Nutrilon ideaal en daar gooide ik dan de Kruidvatvoeding in over.

gr angelique  

Hahaha heel herkenbaar. Ik word ook heel erg tegendraads als mensen mij dingen gaan opdringen en zeggen dat  ik iets moet doen.

In het intakegesprek met de kraamhulp heb ik aangegeven dat ik bv wil proberen, maar niet ten koste van alles. Gelukkig kon zij zich daar in vinden (ze gaf zelfs aan dat het de laatste tijd wel heel erg aan het doorslaan was).

Maar goed, ik  had zelf al twee difrax flessen gekocht in een s-vorm (papa's choice geloof ik). Zij gaf aan dat dit fijne flessen waren. Alleen ik zag dat de maataanduiding bij 50 ml begint en in het begin hebben ze ook minder nodig, dus ik moet nog een kleinere (of 2) kopen. Van de keuze uit spenen werd ik ook helemaal ongelukkig, volgens mij moet je ook een beetje proberen wat het beste gaat.

Toevallig heb ik laatst van een kennis pakjes Nutrilon gekregen, dus als ik overstap op fv dan zal ik dat als eerste proberen.

Succes!

Groetjes,
Sept16

Oja mijn dochter is oooook nooooooit ziek. Echt vanaf haar geboorte heeft ze nog maar 2 keer koorts gehad. en dat terwijl de BV zo geweldig is voor het afweer systeem. Nou FV doet het ook prima hoor

Ik wilde het ook nog ff kwijt

Monique

Terug
Bovenaan