flesvoeding info nodig

Hoi!

Ik heb ook mijn dochtertje (nu 16 maanden) vanaf het begin fv gegeven. Ik had toendertijd zo'n Avent startersset gekocht en daar gebruik ik nu eigenlijk nog steeds de grote flessen van voor d'r papfles (nooit een flesje bijgekocht).

Als voeding gaf ik Nutrilon standaard en later deed ik d'r Nutrilon forte bij (ze bleek nogal hongerig te zijn). Bij mijn nieuwe spruit ben ik het weer van plan zo te doen want het is mij bij mijn dochtertje 100% bevallen.

Hoi,

Moeilijk he, er is zoveel dat je gewoon niet weet waar je uit moet kiezen.

Wij gebruiken zelf Nutrilon, bij de oudste Hypo Allergeen. Bij de jongste zijn we begonnen met gewone Nutrilon (ons zoontje had ondanks HA voeding eczeem en astma). Ons dochtertje bleek echter koemelkallergie te hebben dus toen moesten we over op Nutrilon Pepti.

Nu gaan we ook weer Nutrilon geven. Persoonlijk vind ik de Avent flessen heel erg fijn.

Koop niet teveel flessen in het begin, het kan zijn dat een fles jou of het kindje niet bevalt en ze zijn best prijzig dus dat is zonde. Een fles is zo gekocht en uitgekookt.

Syl
32+2

Hoi.

Inderdaad ligt er een soort taboe over mensen die gelijk flesvoeding gaan geven.
Ik heb bij mijn dochter van nu 18 maanden de eerste dagen borstvoeding gegeven. Dit werd in het ziekenhuis erg gestimuleerd. Maar aangezien onze dochter te klein was vond ik het een heel gedoe want je weet niet of ze genoeg krijgt. Zodra we na 5 dagen thuis waren ben ik gelijk overgegaan op flesvoeding en dit vond ik heerlijk. Ik voelde me met de kleine aan de borts niet prettig en dat afkolven vond ik helemaal een ramp.
Wij hebben de dodie flessen. Die zijn speciaal voor kleine kindjes en wij gebruiken de 1-2-3 spenen. Dit gaat erg goed. In het ziekenhuis kreeg mijn dochter frisomel. maar wij zijn al snel overgestapt op de friso comfort in verband met de krampjes.
Nu ga ik gelijk flesvoeding geven en ook gelijk hypo allegeen. Want eczeem en allegrieen zit bij ons echt in de familie.
Ik hoop wel dat ze er in het ziekenhuis niet te moelijk over gaan doen, want daar heb ik niet zo'n zin in.

Succes met je keuze en doe wat je zelf wilt en waar je je fijn bij voelt. Dan lukt het en voel je zelf ook het prettigst.

groetejs mamawil.

Ik heb bij mijn zoontje ook vanaf het begin flesvoeding gegeven, heb hem een keer aangelegd in de verloskamer en dat viel zo tegen dat ik maar gelijk de fles gegrepen heb. Ik had flessen van Difrax en van Avent. Ik vond ze allebei goed. Ik ga nu ook weer flesvoeding geven en heb weer Avent en de S flessen van Difrax. De vorige keer gaf ik nutrilon, begonnen met hyp allergeen, toen normaal en uiteindelijk forte want hij had gewoon nog honger. Dit keer   ga ik het proberen met Friso. Die is namelijk zo'n 3 euro per pak goedkoper dan nutrilon en volgens mij net zo goed.

Jane 36+5

hoi Maple,

Ja, stom he, daar heb ik me ook gigantisch aan geergerd. Je kunt echt nergens iets vinden over fv in de eerste 6mnd. Ik heb op een gegeven moment gewoon mijn vragen neergelegt bij Friso en Nutricia. Die wisten mij te vertellen dat dit komt door de regering. Zij moeten ook borstvoeding bevorderen. Ik vindt het belachelijk in deze tijd dat je nog niet eens meer zelf mag bepalen wat je zelf wilt en goed vindt of niet. maar goed.

Ik heb voor de eerste (en nu ook weer) gekozen voor FV en dat is me meer dat prima bevallen zeker omdat hij veel moeite heeft gehad met drinken. Ik heb dus ook echt verschillende flessen geprobeerd. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op de Difrax fles de smalle en een 1-2-3 speen, zodat hij op verschillende snelheden kon drinken.
En ik heb FRISO voeding gekozen, eigenlijk gewoon omdat deze het makkelijkste te verkrijgen is hier in de winkel.
Nu voor de 2e heb ik weer gekozen voor de S flesen natuurlijk de 1-2-3 speen. Maar dat is omdat ik daarmee ben geeindigd ben met de oudste. het kan nog altijd zo zijn dat het deze baby niet bevalt en ik weer overmoet op een andere.
oja bij de voeding heb ik ook nog gekozen voor Hypoallergeen, maar dat omdat wij veel last hebben van allergieen, dit werd ons aangeraden door Friso.

Succes met je keuzes.
memmeh

Beste allemaal,

Dank voor jullie reacties. Heb nu tenminste een idee dat ik een keus kan maken ipv dat me wat opgedrongen wordt.

Liefs
Maple (Marielle)

Terug
Bovenaan