flesvoeding met gewoon kraanwater?

quote: thilleman schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-11-2005 14:16:19'));

heb een vraagje de ene doet het met kraanwater de ander doet het met fles water en de ander doet de voeding maken met gekooktwater wat is nu het beste?



Hoi,

Als je de voeding klaar maakt en daarna direct gebruikt dan kun je gewoon kraanwater gebruiken (mits het geen leidingen van koper zijn). Als je de voeding klaar maakt en vervolgens mee neemt of voor de volgende dag klaar maakt dan moet je of water uit een fles gebruiken of water koken en dan afgekoelt gebruiken.

Dit is wat mijn kraamverzorgster zegt heeft.

Groetjes Astrid
 
Hoi,

Nog een kleine toevoeging: als je kraanwater gebruikt moet je de  kraan heel even laten stromen zodat het "stilstaand" water weg is. Ik gebruik voor Luka kraanwater, ideaal en goedkoop (natuurlijk niet het belangrijkst, maar wel mooi meegenomen). Een heel verschil met de oudste twee, toen kookten we het water nog....

Groetjes, Hille en Luka (8 sept)
 
Bij mijn weten moet je ALTIJD het water afkoken voordat je het gebruikt voor babyvoeding, ongeacht of je de voeding vandaag of morgen gaat gebruiken!
Er zitten teveel bacterien in kraanwater en daar kan je kindje erg ziek van worden.
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit gehoord dat je zomaar kraanwater kunt gebruiken. Ja, als ze ouder zijn (meer dan een jaar) maar nu zeker niet.
 
hoi,

flesvoeding mag je gewoon met kraanwater klaarmaken, mits de leidingen idd niet van koper zijn.
Als je bij jou in de buurt hard water hebt zoals bij ons kunnen ze er wel nogal eens krampjes van keijgen zoals onze kleine, dus daar moet je wel op letten. Wij hebben nu de pakken water en anders kook ik het water eerst en dat gaat ook goed.

groetjes sam
 
Hoi,
Gelukkig is het kraanwater in Nederland van zo'n goede kwaliteit dat je dit met een
gerust hart voor je kleine kan gebruiken. Ook als de voeding voor de volgende dag
is is dit geen enkel probleem. En idd het loodverhaal is een uitzondering.
Mijn zoontje heeft vanaf dag 1 gewoon voeding gemaakt van kraanwater gehad en hij
heeft er geen last van gehad. Die bacteriën die erin zitten zijn niet ongezond. Er
zitten zelfs spore elementen in het water die een mens nodig heeft.
Gewoon doen dus. Geen probleem.
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
hoi,
ik denk idd dat het van land tot land verschilt,
in belgië word kraanwater afgeraden voor de aanmaak van flesjes
poedermelk,(terwyl we een km van de grens met nederland wonen en daar
mag het wél,kraanwater..)
als je niet zeker bent gebruik je toch gewoon flessen?
en anders gewoon navragen by de gemeente,lykt me..
groetjes,anne
 
Ik woon in Nederland en daar wordt, zover ik weet, echt het aanbevolen het kraanwater eerst  te koken  voordat het gebruikt kan worden. Ik heb ook nog nooit eerder gehoord dat het geen probleem is om ongekookt kraanwater te gebruiken.
Maar goed, ieder op zijn manier.
.
 
Terug
Bovenaan