flesvoeding met gewoon kraanwater?

Doe waar je je goed bij voelt.
Persoonlijk vind ik dat je babys niet té veel moet beschermen tegen bacterien. Het is zeker de grootste onzin dat je baby heel erg ziek zou kunnen worden van kraanwater. Zou niet best zijn zeg! Ik heb het ook altijd gedaan.
 
Hoi allemaal!

Wat n commotie over water!! Volgens mijn bronnen kan je KOUD kraanwater zonder pardon gebruiken! Het water in Nederland is van zo'n goede kwaliteit dat het onzin is mineraalwater te gaan gebruiken. WARM kraanwater daarentegen bevat veel bacteriën, dus dat is niet zo verstandig om te gebruiken.

Ik maak mijn flesjes als volgt: water koken en de helft van de fles vullen met dit gekookte water. De rest aanvullen met koud kraanwater, schepjes poedermelk erbij en klaar ben ik!

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben..

Veel liefs,
Jacomien
 
Hi,

Nou nu mijn ervaring nog even...... Je mag tegenwoordig je flessen aanmaken met gewoon koud kraanwater, deze fles moet je echter wel gelijk geven. Als je voeding voor de hele dag wilt aanmaken, moet je het water wel eerst koken.

Sommige kinderen krijgen echter wel meer krampjes met ongekookt water, dus dat is een kwestie van uitproberen.....

Ik heb zelf altijd wel gekookt water gebruikt.... 's Avonds kookte ik een waterkoker vol, en gedurende de dag maakte ik daar mijn flessen mee.... Afgepaste hoeveelheid water in de fles, zo in de magnetron (minder lang nodig dan als er wel al poeder in zit), eenmaal warm, poeder erbij en even schudden (poeder mengt beter met warm water). Ik zat nu eenmaal in de gewoonte om gekookt water te gebruiken en toen kwam het nieuwe advies dat je gewoon koud kraanwater mocht gebruiken..... ben gewoon op oude manier doorgegaan, want die beviel mij prima.

Groetjes Nynke
 
Ik gebruik ook gewoon kraanwater. Maar weet wel dat als je het in de waterkoker kookt die wel goed ontkalkt moet zijn. Anders komt er veel kalk in het water en ook dat kan weer een hoop krampjes geven.
En bronwater kopen in Nederland is onzin. De gemeente Utrecht pompt het drinkwater uit dezelfde bron (gewoon het grondwater van Utrecht dus) als Sourcy en Bar le Duc......ik neem aan dat het in de rest van Nederland hetzelde is.
 
In Tilburg is het kraanwater hetzelfde als wat in de flesjes prise d'eau wordt verkocht. Grote onzin dus om geld uit geven aan water wat dezelfde kwaliteit heeft als kraanwater!
Mijn kraamverzorgster adviseerder de eerste 6 weken om water in pannetje te koken voor de hele dag en dan in de koelkast max 24 uur te bewaren (niet in waterkoker ivm de kalkaanslag die daarin zit). Na 6 weken gewoon koud water gebruiken uit de kraan en dan even opwarmen in magnetron, poeder erbij en klaar.
en ik ben het eens met dat je je kind niet teveel moet verwennen, ze komen toch wel in aanraking met bacterien. Als ze helemaal steriel worden opgevoed dan worden ze straks als ze 'de grote wereld intrekken' (kruipen ed) alleen maar sneller ziek!
 
Terug
Bovenaan