Flesvoeding: schema of op verzoek

<p>Wat doen jullie? </p><p>Geven jullie flesvoeding op verzoek of op schema? </p><p>Ons kindje is nu 3 maanden en we zijn hier heel erg mee aan het ‘stoeien’? </p><p>Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen....</p>

Wij probeerden wel een schema aan te houden. Natuurlijk wijk je er wel eens van af als je baby echt honger heeft of bijvoorbeeld in een sprongetje zit.
Maar wij merken echt dat regelmaat heel fijn is voor je kindje, weet waar aan het toe is en krijgt zeker genoeg binnen.
Ook voor jezelf bied het een hoop rust. Je weet wanneer je even rust moet nemen om fles te geven en tussendoor andere dingen te doen. Je bent niet de hele tijd bezig van heeft het nu honger of is het iets anders waar het om huilt
Dus wij zijn echt van een schema maar ieder kind is anders en je doet het nooit verkeerd want het is jou kindje en je doet wat je debjt dat goed is voor hem of haar. Dan doe je het nooit fout
Hopelijk heb je hier iets aan!

borstvoeding ging hier op verzoek. 
Toen we na 4 maanden over gingen op flesvoeding hebben we dit in het begin ook op verzoek gedaan, maar bij ons zat er al gauw regelmaat in. 
De kleine kwam uit zichzelf om de 3 uur. Dus nu krijgt hij om de 3 uur een fles. Soms 4 uur. 
Maar ik maak hem s ochtend niet om de zelfde tijdstip wakker. Vaak zie ik hoelaat hij uit zich zelf komt. Dit is dan vaak wel rond 8 uur. 

Wij zijn wel met een schema bezig gegaan! Hebben het voedingsschema van Ouders van Nu aangehouden. Dat hield in elke ochtend zelfde tijd eruit. Het gaf ons veel rust. Onze dochter werd er ook veel rustiger van. We weten nu precies hoe de dag loopt! Op 1 of andere manier zijn de sprongetjes ook veel dragelijker dan toen we nog op verzoek deden. Of dit is puur toeval. 
Get voordeeel van dit voedingsschema is dat het met de maanden meegaat, gewoon even kijken wat er staat en daarmee bezig. 

Maar kies wat werkt voor jou, je partner en kindje. Jullie kunnen dat zelf t beste bepalen. 

Ps; toen wij begonnen was t de eerste 2 weken af en toe wel pittig en doormiddel van wandelen met de wandelwagen tijd rekken (tijdens wandelen huilde die van ons niet dus dan vond ik t minder erg om te rekken) 

Wij startten rond de 3,5 maand met fv en deden dit op verzoek. Er is langzamerhand meer ritme in gekomen en nu is het wel aardig op schema (6 maand). Maaaar als hij eerder of later is is dat ook geen probleem!

Tot aan de 8 weken heb ik volledig bv op verzoek gegeven. Dit ben ik gaan afbouwen omdat ik nog aan 12 voedingen per dag zat.
Overgaan op kv was een ramp, ze pakte de fles niet en bleef zo vaak komen.

Gelukkig was dit omdat ze moest wennen. Toen we eenmaal op de 5 voedingen zaten kwam er een ritme in. Ze kwam om de 4 uur of soms 3,5.

Nu met 5 maanden is het altijd om de 4 uur. Laatst had ze een groeispurt en wilde toen weer een nachtfles.

Hoeveel en hoe vaak krijgt jullie kindje een voeding en hoe slaapt hij/zij overdag en in de nacht?

Nu vergeet ik helemaal dat we nu over het algemeen wel een vast schema hebben.
6/6:30 eerste fles, soms in het weekend wat later.
Dan telkens om de 4 uur en dan 4 x 180 en 1 x 150 en voor die laatste fles maken we haar wakker.
Zitten een beetje in een overgang met dat er een fles af mag maar ze het dan niet doortrekt van 19:00 tot 6 de volgende ochtend.

Met de 3 maanden zaten we volgens mij op 6 x 120 en die dronk ze niet leeg.  

Wij voedde eerst altijd op schema. Tegenwoordig nu een maand of 2 op verzoek. Meestal komt ie zelf na ongeveer 3 uur. Soms na 3.5 of 4 uur. Hij doet t prima zo. Zijn laatste fles krijgt ie standaard om 21.00 en slaapt ie door tot 08.00/08.30. Meestal drink ie die fles niet leeg. 

Terug
Bovenaan