Flesvoeding: schema of op verzoek

Bij beide vanaf begin op verzoek gedaan en er kwam vanzelf een ritme in. Voor ons werkte dit goed, maar je moet dan waar je je goed bij voelt. De ene is wat meer van de klok en de ander niet. 

Wij hebben vanaf het begin een vaste structuur aangehouden met slapen en voeden. Wij gaven vanaf begin flesvoeding, dus wij wisten dan ook wel precies wat hij binnen kreeg. Snap dat met borstvoeding mosschien wat lastiger is om een vast m ritme qua tijden erin te houden? 
Maar bij ons werkte dit heel fijn. Merk dat mijn zoontje hier altijd heel veel baat bij heeft gehad. Vond het vooral fijn toen hij naar 5 voedingen ging en we het 7-11-15-19-23 schema aan konden houden. Dat hanteren we nu nig steeds, met bijvoeding zoals groente, fruit en boterham erom heen gebouwd ?
Oh ja en de late fles is al 3 maandne eraf.   Zo hoefden we zo min mogelijk zijn ritme om te gaan gooien. En zo zit hij dus al 5 maanden op het zelfse ritme qua tijden met slapen en eten. Eten is wat meer bijgekomen en de slaapjes worden wat korter, maar de basis is nog steeds hetzelfde! ?
mijn zoontje is nu 6,5 maand.

Ik geef flesvoeding en doe een beetje van beide. In principe probeer ik 't schema 7-11-15-19-23 aan te houden, maar als mijn zoon na 3 uur al honger heeft, krijgt ie z'n fles gewoon hoor. Een ander moment laat hij er weer wat langer tussen. Aan het eind van de dag komen we altijd tussen 22.30 en 23.00 uur uit (of hij moet heel hongerig zijn, dan krijgt hij een extra flesje)  

Ons schema is in principe 6-11-15-19-23 5x 180 water+6 schepjes. Hij drinkt vaak niet alles op. Wij wijken er wel eens vanaf, als de eerst en laatste fles maar niet teveel uitlopen, dan vinden wij het goed. Als hij wat eerder wil dan kan dat, maar dan wel in de marge 3.5-4 uur. Eerder dan 3 uur, dan is het vaak bij ons geen honger, maar willen spelen ofzo. Als je kindje geregeld eerder honger heeft, kan het zijn dat het beter is om de flessen op te hogen. Wij deden altijd de volgorde, eerst laatste fles, als weer meer honger ook eerste fles ophogen, daarna rest van de flessen ophogen.

Terug
Bovenaan