Flesvoeding teveel of niet

<p>Hoi hoi,</p><p>mn dochtertje is 14 weken, gecorrigeerd 10 weken. Ze krijgt flessen van 165ml. </p><p>Vandaag kwam ze: 100 uur vannacht 165 ml, 400 uur 165 ml, 715 uur 165ml, 1000 uur 165 ml, 1315 uur 165ml en 1600 uur 165 ml. Gerekend heeft ze nu dus 6 flessen op van 165ml, straks om 1830 uur wilt ze ook altijd nog voor het slapen gaan dan geef ik 65 ml, omdat ze anders ver boven een liter uitkomt, ze slaapt dan tot 130 uur. Ik snap het af en toe ff niet meer met die flessen, krijgt ze teveel, te weinig, hoe zit het met die nachtvoedingen? </p>

Ze mag 6 flessen van 165 ml van cb, is dit met de nachtvoeding erbij? In de nacht komt ze 2 keer dus dan mag ze er maar 4 overdag? 

Hoi
Als je je zorgen maakt dat ze teveel voeding binnen krijgt zou je wat exstra water 10/15 ml toe kunne voegen aan de 6 flessen zodat je mischien 4 uur tussen de flessen hebt zolang ze 2 nachtvoedingen heeft of de fles van 65 ml vervangen voor slappe thee (kamille of rooibos) zodat ze toch wat te drinken heeft voor ze naar bed gaat gebruik dan wel een speen met een klein gaatje zodat ze zich niet verslikt thee is gaat makkelijker door een speen als de melk

Ah okee, ik heb eigenlijk geen idee. Ik lees op internet dat het niet goed voor de nieren zou zijn. Ze heeft nu in 24 uur 1155 ml gedronken. Maar wat je zegt honger is honger. En ze heeft ook echt honger, ze geeft hongersignalen af en als ik dan te lang wacht gaat ze ook echt huilen en valt ze de fles aan.. het is dus niet even haar zuigbehoefte of iets anders. En het cb zegt dat ze dan teveel drinkt.. maar van het cb word ik af en toe ook niet goed, want die kunnen tegenwoordig alleen maar met hun vinger wijzen. 

Kun je dan geen forte overwegen? Deze voeding is er volgens mij speciaal voor hongerige kindjes. Honger is honger, maar met kunstvoeding loop je dan helaas wel het risico dat ze teveel aankomen. Dat is volgens mij de reden van de limiet van 1 liter.

Waarom geef je niet grotere flessen? Mijn zoontje krijgt 5 flessen vam 180cc +6 schepjes. Heel soms heeft hij een nachtfles extra nodig en dat krijgt hij dan gewoon. Het cb heeft mij gezegd dat ze die ook niet tellen en als een kindje er echt naar vraagt hij deze gewoon moet krijgen..
Hij is trouwens ruim 11 weken en weegt 6,5 kilo.
Ik geef hero standraard 4 schepjes en 2 schepjes comfort. Dit verzadigd langer.

Terug
Bovenaan