Flesvoeding teveel of niet

De beperking van 1 liter is achterhaald. Honger is honger en over het algemeen kunnen baby’s heel goed zelf aangeven hoeveel genoeg is.
Wij zijn ook overgestapt ( in overleg met cb) op nutrilon forte omdat onze zoon groot is en altijd ontevreden was na de fles. 
Hij is nog steeds groot maar nu een tevreden mannetje ?

Ik kreeg van het CB ook het advies om iets meer dan 1 liter te geven als mijn zoon daarom vraagt. We zijn hiermee begonnen toen hij ongeveer 3 maanden was, omdat hij van altijd doorslapen naar 3x per nacht wakker en met geen mogelijkheid meer gaan slapen ging. De laatste 2 flessen verhogen heeft toen geholpen.
In de praktijk schijnen er maar weinig kindjes te zijn die echt elke dag meer dan een liter drinken en zo wel, dan is forte misschien een idee.

Die 1 liter is niet achterhaald mensen. Dit heeft te maken met eiwitten in kunstvoeding. Meer dan 1 liter per dag is niet goed voor de nieren van het kind. Dus ik zou eerder overgaan op Forte en niet steeds maar meer gaan geven aan je kind! 

Probeer eens grotere flessen aan te bieden. Ik gaf eerst ook kleine beetjes om de 3 uur. Nu we om de 4 uur zitten drinkt hij volle flessen en houd het daarop veel beter vol. 

Terug
Bovenaan