Flesvoeding warm maken

<p>Hallo lieve mede mama's</p><p>Ik ben 4 september mama geworden van onze mooie zoon Mike. Nu wil ik de laatste voeding flesvoeding gaan geven. Op de verpakking staat dat je water moet koken maar ik vroeg me af of je het ook gewoon in de magnetron kan warm maken. </p><p> </p><p>Iemand tips?</p>

Jahoor dat kan. Wij hebben een quooker, dus mengen kokend water met koud water. Wel eerst het water warm maken en dan pas de poeder erbij doen. Succes!

Hai hai,
Mike, mooie naam! Hihi! (Zo heet onze zoon ook).
Je kunt water koken en laten afkoelen en in koelkast bewaren (een dag) dit bevat de minste bacteriën, of koud water opwarmen in de magnetron en je mag zelfs warm water uit de kraan halen. Dat laatste hebben wij het eerste half jaar niet gedaan, maar nu doen we het standaard  (8,5 maand). Hij is eigenlijk nooit ziek en het water in NL is zo zuiver dat dat mag. Wel pas na het verwarmen, de voeding toevoegen :) 
Succes! 
Groetjes 

Hoi
Je kunt koud kraanwater of gekookt water makkelijk in de magnetron opwarmen maar warm water uit de kraan word afgeraden ook door de watermaatschapijen vanwege metalen die uit de waterlijding loskomen door warm water 

Dat kan, wij doen overdag het water verwarmen in de magentron daarna voeding erbij.
savonds voor het slapen (en onderweg) nemen wij een thermofles gekookt water mee naar boven om snachts de voeding te maken. Gekookt water en koud kraanwater mengen tot juiste temperatuur en dan de voeding erbij.
Scheelt snachts trappen lopen!

Ik pak altijd gewoon warm water uit de kraan. Bij mijn oudste dochter (nu 2 jaar) altijd gedaan en ze heeft er niks van gekregen. Nu doe ik het bij mijn jongste dochter (3 maanden) ook. De kraamverzorgster deed dit ook! Water in Nederland is zó goed, het kan gewoon en het is supersnel..Ideaal vind ik het, vooral s nachts. Ik pak gewoon warm water uit de wastafel.

Terug
Bovenaan