Flesvoeding

<p>Hoi dames, </p><p>Misschien is dit een hele domme vraag maar ik kan geen goed antwoord vinden. Momenteel ben ik 18 weken zwanger en vandaag heb ik te horen gekregen dat ik vanwege medicatie geen borstvoeding mag geven aan mijn kindje wanneer hij geboren wordt. </p><p>Is het zo dat de melkproductie op gang komt na de bevalling en dat je toch nog even moet kolven ondanks dat je geen borstvoeding gaat geven? Of is kolven helemaal niet nodig en merkt je lichaam snel genoeg dat je geen borstvoeding aan het geven bent? </p><p>Bedankt voor jullie reacties! </p><p>Groetjes! </p>

Melkproductie komt zwz op gang na de bevalling. Ik ben op zaterdagmorgen bevallen en mijn borsten voelden aan als harde ballen op maandag. Heb toen een hele week koude conpressen erop gehad en paracetamol tegen de pijn. Zoogcompressen regelmatig vervangen en als ze echt heel erg gespannen zijn onder de warme douche beetje leegmasseren  alleen om de hoogste spanning eraf te nemen anders blijft de productie op gang en hou je er veel langer last van. Succes. 

Vooral niet kolven idd. Door te kolven denken je borsten; ohh je hebt meer nodig! En gaan meer melk aanmaken!
Ookal kan het soms wel een hele fijne verlichting geven om even te kolven, want stuwing ga je krijgen.. en dat is echt niet fijn!

Dat is geen gekke vraag hoor.ik kreeg zn 4 dagen na mn bevalling  echt  stuwing. 
Dat er flink spanning op kwam te staan. Door wat koude compressen in mm bh te stoppen en mn borsten tijdens het douche niet onder de warme straal te doen en een strakke bh en top erover heen te doen is het naar zn 3 a 4 dagen weg getrokken.  
Juist je borsten niet stimuleren door  te kolven of warmte te geven of een massage  te geven gewoon vanaf blijven en uiteindelijk  trekt het weg.
Het is die dagen  wel vervelend en pijnlijk ?

Ik ga zelf geen borstvoeding geven. Maar er bestaan tegenwoordig pillen waardoor je nergens geen last meer van heb na de bevalling. Maar dan moet jw wel effe blijven zeuren bij de verloskundige 

Die pillen geven ze niet heeft teveel nadelige bijwerkingen geven ze alleen in uitzonderlijke gevallen als bevallen van dood kindje bijvoorbeeld. 
Wat Nicolleb zegt klopt dit raadde wij als kraamzorg ook aan.. niet te warm douchen dat stimuleert en liefst met strakke beha aan douchen en slapen en meestal is het 1 a 2 dagen stuwing en je kan pcm ervoor slikken bij de 1 is het erger als bij de ander maar dat is logisch ieder lichaam is anders.
Absoluut niet  kolven dit stimuleerd juist 

Bedankt allemaal voor de goede tips, ik ben hier echt mee geholpen!! Ik had me niet ingesteld op het niet kunnen geven van borstvoeding dus dit helpt me weer een stapje verder! 

Terug
Bovenaan