Flesvoeding

Kellyymidd

New member
Hi meiden!Vraagje over de voeding, met het consultatiebureau kom ik er niet echt uit . Mijn zoontje is aankomende maandag 1 maand oud en krijgt nu 7 flesjes per dag van 100 verdeeld over de dag . Overdag zit er ongeveer 3 tot 3,5 tussen en in de avond 4 uur. De laatste fles van de dag is tussen 23:00 en 23:30 . Wij zetten zelf om 03:00 nog een wekker om hem weer een fles te geven. Alleen vragen wij ons af of dit nog wel nodig is . We moeten hem vaak wakker maken maar drinkt wel de hele fles op. Alleen zou het heerlijk zijn als de nachtvoeding eraf gaat haha. Hoe hebben jullie die afgebouwd? ? laatste keer dat ik heb heb gewogen was hij 3700 gram maar dat is nu 1 week geleden. <br />Groetjes,<br />Kelly<br /><br />
 
Als hij boven zijn geboortegewicht zit, is het wakker maken voor een nachtvoeding in principe niet meer nodig. Ik zou een paar nachten aankijken of hij op verzoek in de nacht eten zoekt. Overdag zou ik ‘m wel wakker maken mocht hij bijvoorbeeld slapen terwijl hij moet eten. Vaak als ze overdag goed eten + clusteren hebben ze een klein voorraadje voor de nacht.

Ik was al na een week gestopt met wakker maken ?. Toen hij na 5 dagen boven zijn geboortegewicht kwam maakte ik ‘m niet wakker joh. Hij meldde zich vanzelf of soms niet. Hij’s nu 10 weken.
 
Vanaf wanneer hij dat nou echt nodig heeft, ik denk dat hij dat wel vanzelf gaat aangeven. Dat hij dan na de voeding blijft huilen of iets?
 
Wij hebben daarvoor gewoon naar onze baby gekeken. Hij dronk wat hij dronk. We gaven gewoon flesvoeding op verzoek en dan zagen we wel wat hij opdronk van wat we maakten. Daar zat ook totaal geen structuur in. De ene keer dronk hij veel, de andere keer weinig. De hoeveelheden kwamen vanzelf steeds een stukje meer op peil. Nu is hij 10 maanden en drinkt hij drie keer per dag een fles van 200. Daar is hij vanzelf een beetje naartoe gegroeid. En het is een super vrolijk, nieuwsgierig en energiek ventje die goed groeit. Ik heb niet het idee dat het beter was gegaan als we aan richtlijnen of formules hadden vastgehouden, al zijn er natuurlijk ook kindjes die het daar juist heel goed op doen. Ik zou gewoon kijken wat bij je kindje past. 
Daarnaast denk ik ook altijd: wij eten en drinken zelf ook niet volgens vaste richtlijnen, de ene keer drink of eet ik ook meer of minder dan de andere keer. En ieder mens is anders dus iedere baby ook.
 
Oh zo ik snap em!Naja ze zeggen elke dag komt er 10 cc erbij.
En er is ook een hele schema hiervoor natuurlijk!
Omdat hij rond de 3-4 kg is 90-100 ml per voeding moeten eten en dat dan 6 keer. Maar goed, je moet echt kijken naar wat je kind vraagt en aankan schat.

Mijn zoon is 10 weken en 5 kg, volgens het schema hoor ik ‘m 150-180 te geven per voeding. Maar hij drinkt 110 met gemak en alles daarboven geeft hij over want het is te veel voor zijn maagje. Dus ik geef ‘m gewoon 110 en dat om de 2.5-3 uur. Soms heeft hij zelf aan 80 meer dan genoeg. In de nacht huilt hij vanzelf dan weet ik dat het honger is. Ze worden vaak alleen wakker als ze honger hebben of een vieze luier. Ik zie aan hem dat hij nog honger heeft doordat hij bijvoorbeeld aan z’n vuistjes likt of z’n speen gretig pakt/op zuigt of huilt ?.

Zo test je het en kijk je heeft je kind meer of minder nodig. Consultatie kan daar richtlijnen ingeven maar ure the mom je weet het! Elk kind is anders dus zo een schema kan je niet pietje precies toe passen.
 
Dus kijk gewoon naar dat schema’tje, staat bijvoorbeeld op de achterkant van nutrilondoos. En dan kijk je vervolgens wat je kleintje nodig heeft. Wellicht drinkt ie meer dan het aanbevolen hoeveelheid of zit hij er ver onder. Beetje spelen met hoeveelheden. En als ze vol zitten stoppen ze ook vanzelf met drinken hoor. Althans mijn kind stopt met drinken of slaat dat flesje weg. Dan weet je ook wat hij aankan of wat zijn honger stilt

Succes mommy je kan het ?
 
Terug
Bovenaan