Flesvoeding?

Hallo Allemaal,

Momenteel ben ik 28 weken zwanger van een tweeling. Dit worden onze eerste kindjes. Ik had al twijfels of ik borstvoeding zou gaan geven, maar nu met 2 zie ik dat helemaal niet zitten. Ik weet dat het kan, dat het heel goed is voor je kind etc. etc.
Maar nu mijn vraag. Welk merk flesvoeding is goed? We willen er natuurlijk niet op bezuinigen, maar er zijn zoveel merken. En of er nu verschil zit tussen een huismerk of een a-merk?

Groetjes
Ryanne

hoi,

Bij mijn zoon heb ik nutrilon gegeven en in juni verwacht ik weer een kindje en ga ik weer nutrilon geven. Ik zou niet voor huismerk kiezen, want dan kan je dat alleen bij die winkel kopen en stel je bent op vakantie ofzo is het altijd handig als je het overal kan komen.

groetjes davina

Hooii,

Ik weet niet of je kindjes straks nog naar bv. een kinderopvang gaan, maar ik heb destijds wel gekeken naar wat voor voeding hun gaven. In de prijs van de opvang zat nl. ook de voedingen (van Nutrilon) en heb toen mijn zoontje ook Nutrilon gegeven.
Is nl. wel handig als je dat niet elke keer hoeft mee te geven!
Gelukkig ging dat goed want anders moet je toch op andere flesvoeding overgaan.

Ik zou anders gewoon goed op de pakken lezen wat erin zit en als het niet uitmaakt, kan je toch gewoon de "goedkopere" merken proberen? Als je kindjes goed reageren, is dat mooi meegenomen en anders kan je altijd overgaan op bv. Nutrilon.
En dan inderdaad altijd wel een pak op voorraad houden, want een huismerk is natuurlijk niet overal te koop zoals Davina al zei en bv. Nutrilon vaak wel!

Nou, ik hoop dat je er wat aan hebt...

Succes!

als je ff op voeding zoekt hier in het forum kom je tig onderwerpen tegen hierover....

Ik ben van mening als het niet goed is mogen ze het niet verkopen, er zijn zulke strenge regels ervoor in NL.

Ik ga proberen bv te geven, lukt het niet dan ga ik over op huismerk van de Etos (pak al in huis).

Volgens mij maakt het idd qua kwaliteit niet echt uit, maar wij hadden voor onze zoon ook altijd nutrilon. Hij heeft op 2 verschillende KDV gezeten en daar gebruikten ze ook allemaal nutrilon... Wel zo makkelijk dus.
Maar als geld een belangrijk onderwerp is, dan zou ik ook rustig een huismerk e.d. gebruiken want nutrilon is wel een stuk duurder.

Bij mijn eerste zoontje heb ik flesvoeding van Friso gebruikt, wel de hypo-allergene variant. Deze was/is best prijzig. Met 6 maanden zijn we toen overgestapt op het huismerk van de Kruidvat. Bij mijn tweede zoontje zijn we gestart met de flesvoeding van de Etos, ook hypo-allergeen, maar wel een stuk vriendelijker qua prijs. Ze bevallen allebei goed.
Het is vooraf best moeilijk om een keuze te maken, aangezien er zoveel flesvoeding te koop is. Maar je moet ervan uitgaan dat alles wat verkocht wordt moet voldoen aan wettelijke normen. Het enige verschil tussen de verschillende merken is vaak de prijs, bijv. hypo-allergene voeding van Friso kost €14,99 en hypo-allergene voeding van de Etos maar €10,99.

Hoi,

Onze zoon kreeg vanuit het ziekenhuis nutrilon toen de bv niet lukte, maar kreeg meteen vreselijke krampjes. Uren huilde hij achter elkaar.
Toen de nutrilon omnio geprobeerd, maar werd niet beter. Er zaten gewoon onverteerde eiwitten in zijn ontlasting(witte klontjes). Wij zijn toen door een vriend gewezen op Friso comfort en binnen enkele dagen werd ons ventje een vroklijk baasje en ging het met de krampjes steeds beter. Friso was toen (5 jr geleden) een van de goedkoopste.
Zorg voor een gewone voeding en een tegen krampjes. Let er wel op dat je niet te snel van voeding wisselt, vooral in het begin, de darmpjes moeten er wel even aan kunnen wennen.
Voor deze kleine haal ik denk weer Friso in huis, maar je hebt nu idd ook van het kruidvat of Etos eigen merk en dat scheeld toch aanzienelijk in prijs, dus sta nog te dubben. Heb nog even hoop ik.

Evelien mv Dylan en 31 wk zwanger

Terug
Bovenaan