Flesvoeding?

Je kan best een huismerk nemen. Zeker met 2 kinderen gaat er veel flesvoeding doorheen. Als je hypoallergeen wil geven moet je dat wel vanaf de eerste fles doen, anders heeft het geen zin meer. De special care varianten van de huismerken zijn meestal hypoallergeen. Maar dat staat op het pak. Hypoallergeen is slim om te geven als er allergieen of bijv. astma in de familie zit.

Tja ik zou alsnog kiezen voor borstvoeding, helemaal als
je van te voren weet dat een tweeling (meestal dan) te vroeg geboren worden
en het heel goed kunnen gebruiken. Maar ja; dat is mijn mening!!

Wij zijn na de borstvoeding overgegaan op nutrilon (of nutricia; hoe heet het ook al weer; witte bussen, blauwe dop..) hypo allergeen.
Dat is de eerste stap na borstvoeding zei de huisarts destijd; het hypo alergeen dan..
Maar denk dat een huismerk even goed zal zijn; anders wordt het tenslotte niet verkocht in nederland!

Groetjes

heey,

hier gaan we weer voor friso, heb even getwijveld tussen de goedkopere merken. die zullen best wel goed zijn hoor maar we hebben bij onze zoon ook altijd friso gebruikt en  hij is eigenlijk nooit echt ziek geweest. en omdat hij dat ook heeft gehad krijgt deze kleine dat straks ook. en friso en niet de duurste hoor!
ik ben zondag uitgeteld en er staan hier al twee pakken klaar!

snap best dat je borstvoeding niet zit zitten met twee kindjes, bij mij is het de eerste keer helemaal mis gelopen en nu begin ik er niet aan. we hebben laatst een info avond gehad in het ziekenhuis, omdat we daar moeten bevallen, en daar zeiden ze dat van de 80% die aan borstvoeding begint na een maand vaak meer als de helft alweer is gestopt.
ik heb het de eerste keer een week vol gehouden maar voelde mij er helemaal niet fijn bij maar wou het toch proberen omdat borstvoeding het beste is. achteraf heb ik mijn kraamweek er door laten verknallen.

ik hoop dat je een goede keuze kunt maken.

gr mv elmar

Is het misschien een idee om de eerste weken te gaan kolven? Als je het ziet zitten!! Probeer dan een elektrische kolf.... en je kunt dan de melk met de fles geven. Je kunt dan ook voorraadjes maken! En als je dan toch kunstvoeding wilt geven, kun je dit rustig opbouwen, wat veel beter voor de darmpjes is.

Ik begon met onze 1e met Nutrilon, vond ik best duur maar is wel goed, bij de 2e gebruikten wij Similac, en daar zijn we met onze 3e mee verder gegaan, net als strakjes over 5 maanden bij onze 4e.
Succes met je keuze, enne....voel je je niet schuldig over de keuze flesvoeding, het word straks toch al druk genoeg voor jullie.
Groetjes Roos.

Ryanne,
Ik zag een reactie van iemand die je aanraad te gaan kolven. Dat zou ik als ik jou was niet doen.
Ik heb ook een  tweeling en heb, omdat dat zo hoort, geprobeerd borstvoeding te geven.
De 2-ling werd te vroeg geboren en hadden geen kracht om zelf te zuigen. Bv ging niet.
Toen ben ik gaan kolven. Dubbele electrische kolf. Daar ben je zo een uur mee kwijt!!
Daarna moesten de kids nog drinken uit flesjes. Daar was ik ook gauw 1,5 uur mee bezig. Ik had gewoon tijd tekort....
Ben na 10 dagen gestopt omdat er uren te weinig zaten in een dag.
Ben daarna over gegaan op flesvoeding. Nutrilon. Ging heel goed.
Laat je niet gek maken door anderen. Als jij flesvoeding wilt gebruiken, vooral doen.
Ik ben nu zwanger van nummer 3 en als de bv niet lukt hou ik er ook zo snel mogelijk weer mee op. Groet, Janien

Ik wil ook even zeggen dat kolven idd ontzettend intensief is... Ik heb mijn zoontje 10 weken afgekolfde moedermelk gegeven, maar heb daar (voor 1 kind! Laat staan een 2-ling...) echt enorm veel uren in moeten investeren, zelfs met een dubbele elektrische kolf. Per voeding was ik, alles bij elkaar 1,5 uur minstens kwijt, soms wel 2. Om dan een uurtje later het hele riedeltje opnieuw te moeten doen.
Het zwaarste waren de regeldagen, dagen waarop de productie opgekrikt moet worden. Normaal doe je dat door je kindje vaker aan te leggen, dus ik moest ook vaker kolven, soms wel 10-12 keer per dag! En dat 2-3 dagen achter elkaar. (en dan nog tenauwernood genoeg melk hebben...)

Daar komt ook nog bij dat een flesje moedermelk ip niet in magnetron warm gemaakt mag worden, maar met een flessenwarmer, dat duurt vrij lang (en zoonlief maar krijsen van honger...), toch zeker 8-10 minuutjes. Terwijl een fles kunstvoeding binnen 2 minuutjes klaar kan zijn!

Dus, nee, ik zou kolven ook echt niet overwegen, dan kun je echt beter 'gewoon' borstvoeding geven, kost minder tijd! Maar als je daar ook al aan twijfelt, dan lekker kunstvoeding hoor meid! Een 2-ling lijkt me idd al druk genoeg...

Terug
Bovenaan