Flesvoeding

Hoi,
Wij zijn ook begonnen met Friso 1 normaal en daarna overgegaan op Friso 1 comfort ivm moeilijke ontlasting. Wij gebruikte de eerste 3 weken ook Avent flessen, maar onze ervaring is daar heel slecht mee. De speen was waarschijnlijk te groot en daardoor koste het haar heel veel energie om de fles leeg te krijgen. Na 2,5 week was ze heel erg slaperig. Ze heeft zelfs nog 3 dagen in het ziekenhuis gelegen voordat ze er achter waren dat het aan de speen lag. Wij zijn toen op aanraden van het ziekenhuis overgegaan op de fles van nutricia met de startspeen van nutricia. En toen hadden we ineens een heel ander kindje, wakker en vrolijk.
En bij de Avent fles past alleen een speen van Avent. En bij vrijwel alle andere flessen passen de spenen van een ander merk.

Hoi hoi,

Ik ben benieuwd of jouw waarschijnlijke complicaties komen van een borstverkleining. Ik heb nl zelf een bk gehad en toch zolang mogelijk borstvoeding gegeven. Bij mij bleek na een aantal weken dat ik niet genoeg produceerde en kon gaan bij voeden. Dus na elke bv een klein extra nutrilon 1 flesje. En dat ging goed.
ALs ik ooit een 2de kindje mag krijgen dan zal ik toch weer voor bv kiezen en meteen beginnen met bijvoeden dmv een bij-voed-kit. Een reservoirtje met een slangetje waarvan je het uiteinde naast de tepel legt waardoor je kindje zowel bv als fles krijgt maar wel aan de tepel zit...

groetjes

Terug
Bovenaan