flesvoeding

Hoi,
Ik kom van het meiforum, want sinds 4 mei ben ik de dolgelukkige moeder van een prachtige dochter, Lynette.
Helaas is zij niet zo handig in het voedingsschema. Ik dacht dat zij ineens wist hoe het allemaal moest, maar nu is ze het weer helemaal kwijt.

Wij hebben nog geen enkele nacht door kunnen slapen, want madame komt elke nacht nog. Ook overdag is het vaak prut, dus echt leuk is het dan dus niet.
Ik krijg geen kans om andere leuke dingen te doen. Nu ligt ze dus in de box, maar wanneer ze nu komt voor de voeding, is maar de vraag.

Weten jullie een oplossing??

groeten Xandra
 
Hoi, allereerst natuurlijk van harte met de geboorte van je dochter. Ze is natuurlijk nog heel jong en volgens mij is het dan niet zo gek dat ze zich niet aan een "schema" wil houden.
Je kunt natuurlijk wel proberen om de zoveel uur een flesje te geven. ALs het dan wat eerder wordt, dan geeft dat toch niets? Ze geeft het zelf wel aan als ze honger heeft. Alleen heb ik zelf wel geprobeerd om direct een beetje een ritme te vinden omdat dat voor iedereen fijn is!! Over het doorslapen; geen zorgen; er komt een nacht dat je ineens door kunt slapen en je rot schrikt dat je geen gehuil hebt gehoord. Komt allemaal vanzelf hoor. Geniet van je dochter en kijk vooral naar wat ze zelf aangeeft, daar heb ik zelf het meeste aan gehad. Je houden aan een "strak schema" maakt jou en daarmee je dochter alleen maar onzeker. Succes
 
Hoi Xandra,

Maak je geen zorgen om een ritme, je baby geeft heus wel aan wanneer die wel of geen honger heeft, na een tijdje merk je aan het soort gehuil wat jou kleintje mankeert, mijn dochter is nu 6 weekjes oud en ik geef alleen te eten als ze erom vraagt. Dat gaat prima, in het begin was het ook niet echt om de drie uur, soms om de 2 of 4 of 5 of zelfs 1 uur. Maar dat gaat vanzelf. De regelmaat komt er heus wel in. En over het doorslapen dat kan elke nacht gebeuren. Ja en overdag is het eenmaal zo dat mijn dochter lichter slaapt dan s nachts.
Okay ik moet haaar verzorgen doei dooei
 
Hallo,

ik wil niet rottig doen, maar wat verwacht je? Je dochter is pas 3 weken oud, kinderen slapen dan normaal gesproken echt nog niet door hoor!!!!!!!!! Die van mij sliepen met 8 weken door en dat was als snel!
Geef je borstvoeding of flesvoeding?????
Met flesvoeding kun je goed een schema opbouwen en je moet je er dan wel ook heel consequent aan houden, met borstvoeding is dat bijna niet moegelijk, vraag en aanbod geld dan!!
 
Inderdaad, bij zo.n jonge baby kun je niet verwachten nu al door te kunnen slapen. Ook mijn dochter die in maart is geboren wil 's nachts nog wel een keer wat drinken. Helemaal niet erg toch? Probeer het positief te benaderen; ja, dat je de eerste tijd even moet aanpassen aan het ritme van je baby, dat is logisch. Maar had je anders gedacht dan? Ook nu nog houd ik weinig 'eigen vrije' tijd over, maar dat is de consequentie. Dat komt vanzelf weer, is mijn uitgangspunt.
 
mijn zoon is zelfs al een half jaar oud en slaapt nog niet door!!!!!!!!!!!!
je moet niet te snel willen !!!!!
als je aan een kindje begint kun je er op rekenen dat je je de eerste tijd bij de kleine aanmoet passen en als alles meezit zal ze vanzelf een ritme krijgen.
 
mijn zoontje sliep met ong 8 weken door
en een echt ritme heeft hij niet echt
ik maak me daar niet druk om, hij krijgt gewoon zijn fles wanneer hij dat wil
ik denk dat je wat meer geduld moet hebben
als je het echt niet meer trekt kun je je dochter misschien een nachtje ergens anders laten slapen
 
Je kunt soms echt gék worden van een onrustig kind, hoor. Ik voel helemaal met je mee.Mijn zoon was ook een slechte slaper, 's nachts en overdag. En al ben je een beetje soepel met je flesschema, je kunt niet te pas en te onpas een fles geven. Bij mij was 't ook zo: slapen wilde hij niet, maar als hij wakker was, was hij echt chagrijnig omdat hij eigenlijk slaap had. En dat kun je niet altijd met een fles goedmaken. Als ik dat zou doen, zou ik wel 12 flessen op een dag kunnen geven! Maar daarmee komt hij niet aan z'n slaap en is hij dus ook niet opgewekt overdag.
Bij mij hielp inbakeren heel goed (doe 't nog steeds, bijna 8 mnd!). Daarmee sliep hij 's nachts door en overdag ook heel goed. Geeft toch een stukje rust kennelijk.
En dat doorslapen 's nachts: sommigen kunnen er best tegen dat ze een gebroken nacht hebben. Maar iedereen is verschillend. Als je er zelf heel slecht tegen kunt, ben je (óók na 3 weken al!) bekaf hoor. Ik voel t nog zo weer, als ik er aan terugdenk. Mijn man hobbelt met gemak z'n bed uit, haalt de fles, haalt de kleine uit bed, enz. En... slaapt ook zo weer! Ik ben gewoon kapot als ik een paar gebroken nachten heb. Dus dan zou je écht wensen dat je kind eens een keer doorslaapt, al was het maar één nachtje!
Ik weet niet overal een oplossing voor, maar ik voel met je mee!
Is het geen idee om een dagje oppas te vragen, zodat je echt een keer met z'n tweetjes ofzo op pad kunt, even alles van je afzetten? Dan ben je s avonds echt blij dat je je kind weer ziet en dan heb je misschien weer frisse moed om door te gaan!
Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan