Flesvoeding

Na het topic over borstvoeding, nu even een vraagje aan de mama's die flesvoeding geven. Hoe gaat dat bij jullie? Drinken de kleintjes goed? En hoeveel voedingen geven jullie, en hoeveel ml? Zitten er veel uurtjes tussen of nog niet?

Tim is nu 7 weken en krijgt gemiddeld 5 voedingen per dag. De ene keer zitten daar 4 uurtjes tussen, maar er zitten ook wel eens 6 uur tussen.Per voeding krijgt hij 200 ml. Meestal gaan die flessen wel leeg, maar soms ok niet.

Gr Ingrid

Hoi hoi.

Kyan is vandaag 4 wk oud en krijgt 120 cc en een schepje met nutriton( Johannes brood pit meel)dit is onder andere tegen het spugen en t maakt de fles iets dikker!! Nou gebruik ik t zodat de fles wat dikker is. Kyan drinkt om de vier uur soms 3,5 net hoe het uitkomt ook voor ons voor de laatste voeding! Zitten op zes voedingen per dag! Moet woe naar t consultatie bureau en dan zal ik eens horen of het allemaal goed is!

Gr. Tamjo

Hey Tamara,

En drinkt hij zijn flesjes helemaal leeg? Vult het ook meer, met dat johannesbroodpitmeel? Is het te vergelijken met een papfles dan?
Bij Tim heb ik steeds een grotere fles aangeboden als hij een paar daagjes op rij zijn flessen leeg dronk. Hij bleef dan op een gegeven moment hongerig. Dit is echt even wennen voor mij, zo'n goede drinker. Mijn oudste was echt een drama wat dat betreft. Die dronk heel erg slecht.

Volgens het bureau moeten we gewoon kijken naar Tim en hem geven wat hij zelf aangeeft te willen. Destijds hadden ze echt van die schema's hoeveel flesvoeding een kind moet binnen krijgen, nu zijn ze op het cb veel losser daar in gelukkig.

Gr Ingrid

mijn mannetje krijgt gemiddeld 6 flessen met 120 ml kant en klare melk. merk dat hij soms nog wat honger heeft hierna maar dan geef ik hem een flesje water na.
hij dronk 2 weken terug meer, namelijk 7 flessen van 135 ml. en soms wel eens meer als hij eerder kwam.
ik kreeg van de kinderarts in het ziekenhuis op mijn kop omdat hij te snel en te veel aankwam. gemiddeld 500 gram per week.
hij schijnt gemiddeld maar zo`n 200 gram per week te mogen aankomen.
hij is over het algemeen wel heel tevreden.
jayden is nu 6 weken en 2 dagen oud.

groetjes angelique

alicia is nu een maand en dag oud.
ze krijgt 6 flessen per dag van 135 ml.
ene keer wil ze het opdrinken maar soms drinkt ze ook maar 90 ml.
het wisselt elkaar af.
elke keer zit er nu 4uur tussen.
en 's nachts wil ze om 3 uur de fles en half 8 dat laten we gewoon zo

@Angelique: wat tegenstrijdig met de verhalen die ze op het cb vertellen dan. Zat Jayden ver boven de curve dan?
Ik geloof dat ze max 1 liter per dag mogen drinken.

@ mama van een kleuter,

Over het algemeen drinkt kyan zijn flessen gewoon helemaal leeg, soms op 10 0f 20 cc na maar dat hangt er ook echt vanaf, soms is hij moe of is het gewoon genoeg maar eigenlijk gaat hij vaak tot op het nokkie leeg.

Ik heb zeker het idee dat het meer vult omdat hij makkelijk om de vier uur trekt met drinken, hij drinkt zo tussen de 3,5 en de 4 uur. verschilt een beetje. Maar soms is het ook wel om de 3,5 uur omdat dat net wat beter past in het schema.

En ze mogen idd maar max 1 liter per dag drinken.

Groetjes tamara

Hey meiden,

Jochem is nu woe a.s 2 weken oud en krijgt nog 7 voedingen.
Het is een echte hongerlap en in de kraamweek zijn we overgestapt op voeding voor hongerige baby's en daar doet tie het heel goed op.
Jochem komt gemiddeld om de 3 - 4 uur laat het hem een beetje zelf bepalen en drinkt nu 100 cc voeding.
De laatste voeding is meestal rond 22 uur en dan komt tie om ongeveer 2 uur weer en dan 's morgens tussen 6 en 7 uur!
Eigenlijk heel goed dus.

Hij drinkt zijn flesjes heel netjes leeg en spuugt nauwelijks.

Liefs Louise

Terug
Bovenaan