Flesvoeding

Tjerk is nu 10 dagen en krijgt 7 voedingen a 80 ml. Hij krijgt overdag om de 3 uur en 's nacht ook om ongeveer 2 uur en dan weer om 7 uur. De nachtvoeding doet hij slapend. De kraamverzorgster heeft mij gisteren vertelt dat hij 525 ml per dag moet hebben met het gewicht van 3500 gram dat hij gisteren had. Hij mag wel wat meer hebben maar niet minder. Komt neer op 150 ml per kg lichaamsgewicht.

Hij drinkt goed en spuugt eigenlijk helemaal niet.

Ik geef bv gaat gelukkig ook heel goed, maar oooohh wat lijkt het me soms fijn om pas na 3,5/4 uur te hoeven voeden. Ik voel me sommige dagen net een melkfabriek. Soms om het uur of twee uur.
Zal straks wel verandern :)

Hoi Sammammie,

ik herken dat helemaal. Ik geef ook borstvoeding en onze dame komt uiterlijk om de 3 uur, maar er zitten vaak genoeg momenten bij dat ze om het uur komt. Ik denk dan vaak, dat kan toch niet goed zijn, alweer?

Ik moet over 2 weken naar het cb en zal daar ook even vragen of ze wel genoeg voeding krijgt, want ze blijft maar komen. Eigenlijk is het alleen eten, dan slapen. Ze is nog weinig wakker tussendoor en als ze wakker is dan huilt ze toch wel vaak.

Ik hoop echt dat dit anders wordt over een tijdje.

is zeker tegenstrijdig allemaal.
vanaf vandaag gaan we de tijden op eigen initiatief verschuiven.
we gaan nu 5 voedingen geven met 150 ml per fles (bereid) en dan om de 4 uur en `s nachts 1 fles doorhalen dus om de 8 uur.
hopelijk gaat dit beter zodat hij dan vollere flessen krijgt en hij schuift maar een halfuurtje op per fles dus denk dat hij dit wel beter gaat vinden.
we wachten af.
hij was op de groei lijn flink omhoog gegaan, zijn lijntje ging bijna recht omhoog. maar daar zijden ze er eigenlijk niks van.
jayden poept ook niet zo vaak, hij poept eens in de 2 a 3 dagen. dus hij haald ook alles uit zijn voeding.
vandaar dat hij denk ik ook zo snel aankomt.

groetjes angelique

Terug
Bovenaan