Flesvoeding..

A

Anoniem

Guest
Goed.. Ik ga dus flesvoeding geven..maar ja en dan.. Je hebt verschilende soorten, eigen merken, nutrilon en friso.. Vind het moeilijk.
Heb het op internet vergeleken met elkaar op inhoud en dan blijkt dat er eigenlijk overal hetzelfde inzit. Toch ben ik huiverig om een keuze te maken.
Kruidvat merk is bijvoorbeeld toch goedkoper maar ja nutrilon enzo hebben de naam..

Terwijl de inhoud eigenlijk gelijk is.. Maar goed, moet binnenkort wel beslissen.
Nog mensen met tips?
 
Hoi,

Ik heb heel lang bv gegeven en als ik minder kootte gaf ik nutrilon er naast. Onze dochter had last van exceem en op die voeding deed ze het heel goed en daarom deze keuze. Nooit iets anders geprobeerd omdat ik bang was op een reactie.

Succes met je keuze

Oh en ook een voordeel was dat je kant en klare pakjes had die koud gedronken konden worden en dat was wel makkelijk als je onderweg was. Dan hoef je niet een thermos etc mee te nemen
 
hoi,

toen wij op flessen voeding gingen heb ik voor nutrilon gekozen. waarom weet ik eigenlijk niet, misschien het idee dat de die overal wel kan krijgen.
ik weet dat die van kruitvat niet altijd in de schappen staat ( ieder geval hier in deze stad) en dan moet je toch elke keer weer een ander halen waar die kleine aan moet wennen.
ik snap wel dat je voor de goedkopere wil aangezien er toch geen verschil in zit met wat er in zit, maar ik zou voor de gene gaan waarvan je weet dat die altijd wel in de schappen staat.

wij zijn trouwens pas na een jaar overgestapt naar een ander, die van super de boer zelf.

succes met je keuze.
 
ha,

bij onze 1e zijn we na de bv begonnen met Nutrilon, bij de 2e had ik dat ook gekocht, alleen kwam die in het ziekenhuis met reflux (hij wilde absoluut niet drinken) en daar gebruikte ze friso.Ben toen thuis ook verder gegaan met friso. Alles schijn net zo goed te zijn, maar ik had zelf het beste gevoel bij friso of nutrilon.

succes
 
ik heb tot 5 maandne bv gegeven en daarna moest ik gaan bijvoeden , wat ik zelf vind is frisio beter, aangezien je de verpakking elke keer 2 delen koopt dus niet snel weg hoeft te gooien als er het perongeluk nat wordt of iets dergelijks, ik heb een proef verpakking gekregen van nutrilon en vind die enorm schuimen n valt heel zwaar ten minste bij onze dochter dan.

Dus om te proberen zou ik voor frisio gaan als ze er niet tegen kan kan je altijd andre dichte verpakking weg geven aan iemand die het gebruikt.

s6 met zoeken

liefs
 
Bij mijn zoon zijn we van friso overgestapt op de voeding van Bonbebe,= eigenmerk van hoogvliet, jumbo, mcd. Hij had erg veel last van reflux, dus naast de comfortvariant kreeg hij nog flink wat extra jbpm in z'n voeding. Ik heb hier toen voor gekozen omdat ik veel positieve verhalen had gelezen van deze voeding bij refluxkindjes. Vond het ook een voordeel dat je deze voeding niet hoefde te maken met kokend water, iets wat bij de comfort voeding van nutrilon en Friso toen wel moest ( ivm goed oplossen)
Groot nadeel was dat de aanlevering van deze voeding hier in Gouda zeer slecht was. Ik kon bij 5 winkels terrecht maar kon het dan nog vaak niet krijgen, altijd uitverkocht en lange levertijd, we hebben dus veel kilometers gereden ;-)

We hebben hier 4 kruidvatwinkels, zit wel aan kv voeding te denken, maar zal de komende weken eens letten op de vooorraad... Anders toch nutrilon denk ik, vind dat pak handiger dan Friso en de kant en klaar variant is ook handig en altijd en overal verkrijgbaar.

Ik begreep trouwens dat nutrilon en kruidvat eigenlijk hetzelfde is, zou je dan niet probleemloos de nutrilon kunnen geven als de kv een keer niet leverbaar is????
 
Ik heb altijd Nutrilon gegeven aan mijn kindjes. Eigelijk initieel alleen gekozen voor de naam en jarenlange ervaring.

Het voordeel aan Nutrilon vind ik dat ze een heel assortiment hebben. In een normale situatie zal je maar 1 soort gebruiken maar wij hebben ook met hypo-allergeen, pepti en forte te maken gehad. Fijn dat dat binnen 1 merk kan, de smaakbeleving is hetzelfde en dat is fijn voor je kindje. Wisselen van voeding kan namelijk veel problemen geven, zeker in het allereerste begin als de darmen nog niet goed ontwikkeld zijn. Daarom is het in ieder geval belangrijk om te kiezen voor een merk dat er altijd is.
 
Terug
Bovenaan