Flesvoeding

Sinds gister geef ik Levy als laatste voeding voor het slapen gaan een flesvoeding ipv een borstvoeding.

Dit omdat ik hoop dat hij er op door gaat slapen, en ik graag wil dat hij aan het flesje gaat wennen, ik wil als ik straks stage moet lopen geen 3 uur kwijt zijn aan kolven. (voor mezelf niet en voor mn stage niet, niemand wil me nu ook aannemen omdat k veel tijd kost, en weinig tijd terug kan geven... :( )

Gister heeft Levy tijdens zijn hele flesvoeding gehuild, had zoals op de bus staat 180 ml water en 6 schepjes gedaan. Hij heeft met moeite in een uur 120 ml binnen gekregen.

Vanavond dronk hij redelijk goed en snel, maar na 100 ml was hij het echt helemaal zat en viel hij constant in slaap.

Vroeg me af of het kan zijn dat hij maar zo weinig drinkt? En als hij zo weinig drinkt in 1 keer zou dat waarschijnlijk wel verklaren waarom hij zo vaak komt voor de borst. (hij komt soms wel 3 of 4 keer op 1 nacht)

Kan ik het hem nog makkelijker maken om aan flesvoeding te wennen? Heb een 3 standen speen gekocht omdat de flesvoeding wat dikker is (anti-krampjesvoeding) en volgens de vrouw van de winkel kon ik dan het best die speen nemen, wou eigenlijk zo'n speen geinspireerd op een tepel nemen...

Tips? Of gewoon erg veel geduld hebben?

Wow, dan groeit hij inderdaad erg goed!! Bodhi woog met 9 weken 4700 gram...
Maar tips; je zou toch een andere fles kunnen proberen die meer op een tepel lijkt. Ik las van Danielle in haar topic over de breastflow??
Misschien is dat wat om te proberen?
En verder is t ook gewoon even de tijd geven om te wennen.
En als hij zo vaak komt 's nachts zou ik hem tijdens de laatste fles wel blijven proberen wakker te maken, tussendoor nog even verschonen werkt bij ons hier.
Een wakkere baby drinkt toch meer.
Hoe is t vannacht verder gegaan?

Groetjes Brigitte

Soms werken boertjes laten tijdens de voeding ook heel goed. Drinken wil dan niet meer omdat de boer dwars zit. Dat kan wel tot 3 keer per voeding oplopen met een flesvoeding. (vooral als hij nog niet gewend is en veel lucht mee naar binnen hapt)

Kan het zijn dat de speen toch te klein is?
Dat het hem teveel moeite kostte om te drinken?

En misschien inderdaad even geduld hebben, hij moet er denk ik ook aan wennen in één keer zo'n gek ding in zijn mond :)

Heel veel succes ermee en hoop dat het al beter is gegaan.

Liefs Kim

Een flesje met borstvoeding drinkt hij gewoon in no-time leeg, dat vind ik nog wel het vreemde.

Ga m inderdaad maar boertjes laten laten tussendoor. Verschonen doe ik al tussendoor.

Vannacht kwam hij om de 3 á 3,5 uur. Opzich al een verbetering in vergelijking met de borstvoeding, en hij valt gewoon in slaap in zn eigen bed zonder te huilen. Eerst sliep hij bij ons.

Hoop dat hij snel wat meer gaat drinken en ik ga toch ook maar die breastflow proberen, wie weet helpt het iets.

Uit de speen die ik nu heb komt op standje 3 gewoon de melk eruit lopen, dus denk niet dat hij er erg veel moeite voor hoeft te doen.

Hij houd gewoon meer van borstvoeding denk ;)

Ik gebruik de breastflow omdat Sepp een gulzige drinker is. Ik had deze fles nog van toen ik borstvoeding gaf en ben hiermee door gegaan. Avent fles had hij binnen 8 min. op.
Ik vind de fles erg prettig werken. Hij wordt er rustiger van (alleen gister en vannacht even niet, maar dat terzijde).

Trouwens, als je in de buurt van Zwolle woont, bij mij om de hoek verkopen ze de flessen bij het borstvoedingscentrum(pje). Heel handig voor als je een nieuwe speen nodig hebt!

Enne, hij moet ook even wennen aan de flesvoeding. Geef hem even een paar dagen, dan zal het vast beter gaan!

Wat een verschil in gewicht trouwens. Sepp was vorige week 4200 gram en is vandaag 8 weken. Maar Sepp is ook een klein manneke :)

Succes! Marina

Hoi Ludy,

Ik denk ook dat Levy even moet wennen aan de flesvoeding. Borstvoeding heeft een hele andere smaak. Geef het een paar daagjes de tijd, komt het vast goed.
Een andere fles en speen zou indd ook kunnen helpen, het is gewoon een kwestie van uitproberen.
Levy groeit goed zeg! Ben benieuwd hoe zwaar Merle nu is...moet 27 pas weer naar het CB.

Lfs Esther

Terug
Bovenaan