Flesvoedingvraagje

Nou weet ik wel dat Pepijn een van de "oudste" babies is hier. Maar toch ff vragen.
Hoeveel voeding drinken jullie kindjes en hoe vaak?
Pepijn zit nu op 120ml (klaargemaakt 135ml) 5 flessen op een dag en 1 fles van 150ml. Dat is de laatste, we geven dan wat meer om de nacht door te komen.
Wij moeten hem vaak wakker maken voor een fles, ik laat er zo'n 3,5u tussen zitten. Soms nog half uur langer, maar niet te vaak anders kom ik niet uit qua tijd.
Moet hij al meer binnen krijgen? Lijkt me niet toch, want dan kwam hij toch wel eerder dat hij honger heeft?

Liefs

Je hoeft toch niet te kijken naar de leeftijd van babies, maar naar hun geiwcht toch? Dat staat tenminste op de verpakking. En als je hem vaak moet wakker maken voor de fles krijgt hij volgens mij voldoende voeding binnen. Heeft hij behoefte aan meer voeding, dan meldt hij zich wel.

Sylvan drinkt nu 6 flessen van 120 ml (ook 135ml klaargemaakt). Maar dan drinkt hij niet elke keer zijn fles leeg. Gemiddeld drinkt hij 3 keer zijn fles helemaal leeg. Hij kwam nog elke keer om de 3 uur (ook 's nachts), maar de laatste paar dagen gebeurt het regelmatig dat hij er 4 uur tussen laat.

Misschien moeten wij de avondvoeding ook maar eens meer maken. Misschien slaapt hij dan 's nachts ook wat langer dan de 3 uur die hij nou doet. Zou wel fijn zijn. Het is bij onze eerste zoon nooit gelukt om van de nachtvoeding af te komen toen hij nog een baby was. Ik hoop dat ons dat nu wel gaat lukken!

Paddy is nu precies 4 weken en zit op 6 voedingen van 135 ml klaargemaakt inclusief de nachtvoeding en er zit zo'n 4 uur tussen de voedingen. Hij doet het er prima op. Ik moet donderdag naar het buro en zal dan wel op mijn donder krijgen dat ik hem al op 6 voedingen heb :))

ze moeten 150 cc per kilo lichaamsgewicht binnenkrijgen, en et mag niet meer zijn dan een liter.
ook kan je best twee of drie eetlepels rijstebloem in de voeding doen, dan slapen ze vaak langer.

en je niks aantrekken van het buro joh. als je kindje lekker groeit en tevreden is is er niets aan de hand.

ik geef bv, mijn meissie komt ook om de vier uur en dat vinden ze te weinig maar ze drinkt een grote hoeveelheid in een keer, groeit mega en huilt nooit. dus ik doe gewoon lekker mijn ding.

@ Nouky, wij gaven 5 voedingen en kregen juist op onze kop dat we een voeding erbij moesten geven. Tis ook nooit goed whahaha.

@Sanne, rijstebloem mag toch pas vanaf 4 maanden?
Niet dat we klachten hebben. Hij drinkt laatste om 23.00u en eerste pas tussen 5.00-6.00u.

Liefs

nee hoor rijstebloem is heel neutraal dat kan veel eerder. kreeg het als tip van een kinderarts. het is heel neutraal en zacht voor de darmen. deed het bij Jade ook.

ben gister voor het eerst met julia naar het buro geweest en daar vroegen ze hoeveel voeding julia kreeg. ik zei 4 van 120 en 1 van 150cc
toen zei ze dat ik alle flessen wel 150 cc mocht geven. want ze kwam niet het maximale gewicht aan en ze zit met het gewicht precies op het gemiddelde.

ik weet niet hoe zwaar pepijn is maar ik denkt dat als hij de flessen van 120 helemaal leeg drinkt ook wel 150 mag hebben.

succes,

liefs

Tygo drinkt 8 flessen van 90cc dit is dan 100cc met voeding hij is a.s zaterdag 1 maand oud.
Afgelopen nacht om 1 uur heeft hij een fles van 135 cc met voeding leeg gedronken en ik dacht nu laat hij wel 4 uur er tussen maar nee hoor na drie uurtjes was meneer er al weer hij drinkt om de drie uur.
Volgens de verpakking moet hij om op 135cc zitten en dan 5 voeding ik weet niet hoe ik dit moet doen hoor.

heeft iemand daarin tips of geven ze dit zelf aan.
A.s vrijdag moet ik naar het bureau.

Groetjes Willy

Terug
Bovenaan