Flesweigeraar

<p>Hoi allemaal,</p><p>Onze dochter van 7 weken weigert de fles! Ik geef borstvoeding en in de eerste weken kreeg (en accepteerde) ze ook de fles als ik gekolft had. Maar sinds een week niet meer! We hebben 3 soorten fles geprobeerd, maar niks werkt (speen wil ze overigens ook niet). Het maakt ook niet uit wie hem geeft, papa, mama, oma, tante, van niemand accepteert ze de fles.</p><p>Nou is het nu nog goed op te lossen met borstvoeding, maar over een paar weken begin ik weer met werken. Ze gaat dan 1 dag naar de opvang en 1 dag maar opa en oma. Dan is het toch wel noodzakelijk dat ze uit de fles kan drinken.</p><p>Wie heeft voor ons de gouden tip hoe we onze dochter aan de fles kunnen krijgen? </p><p> </p>
 
Ik heb sowieso de fles van lansinoh dit is eigenlijk de perfecte fles voor borstvoeding baby's. Het duurde bij ons uiteindelijk nog wel wat keren proberen voor ze echt goed eruit dronk. Maar het kwam hier goed.
 
Hier kost het ook erg veel moeite en als hij drinkt is het ontzettend weinig!
Schakel de logopedie in, die kunnen daarbij helpen.. Liggend oo haar zij wil ook nog wel eens helpen
 
Tot wanneer heeft ze uit de fles gedronken en wanneer ben je het weer gaan oefenen?
Er is geen enkele fles die 'het beste' werkt, wat werkt is echt per baby verschillend. Wissel niet te veel, dat geeft alleen maar verwarring en kost je veel geld. 


Als de fles niet lukt kun je ook met een cupje/bekertje gaan oefenen. Google maar eens op cupfeeding, dat kan al vanaf de geboorte dus jouw kindje is daar zeker niet te jong voor. 
 
Tot 1,5 week geleden dronk ze enkele keren per week uit de fles, Lansinoh. Deze ging toen lek en we hadden nog geen 2e van deze, omdat ik voornamelijk borstvoeding gaf. En nu 1,5 week dus niet uit fles gedronken, maar nu wil ze helemaal niet meer!
Ik ga eens kijken voor dat cupfeeding, dank voor de tip!
 
Cupfeeding is voor kleine hoeveelheden voeding prima, maar als het is ter vervanging van de fles dan is het geen aanrader...
Ik zou het gewoon nog een aantal keer proberen, maar waarschijnlijk pakt ze hem dan wel weer.
En anders inderdaad naar een preverbaal logopedist gaan en haar mee laten kijken tijdens een voeding (fles), kijken wat voor tips ze kan geven.
 
Rond een week of 6 gaat de zuigreflex afnemen en wordt het lastiger om uit de fles te leren drinken.  Dus misschien net een ongelukkig moment dat ze niet uit de fles heeft gedronken. 

Als ze met succes uit de lansinoh fles heeft gedronken zou ik dat niet veranderen. Gebruik ook dezelfde speen als je al gebruikte. Dat kent ze en daar kon ze uit drinken, dus grootste kans van slagen. 


Wat betreft cupfeeding; het kost wat meer moeite dan een fles, maar frustratie over dat de fles niet lukt heeft niemand wat aan. Je kindje krijgt dan in ieder geval melk binnen op de opvang. Je kunt erop vertrouwen dat ze de rest wel weer inhaalt als ze bij jou is. 
 
Blijf bij 1 fles en oefen elke dag een beetje. Niet pushen, als je baby niet wil gewoon de borst geven. Ervaring hier: tot 8 - 10 weken gong het flesje perfect. Daarna heeft ze een tijdje helemaal geweigerd en zijn we gewoon rustig dagelijks blijven proberen. Soms dronk ze 20ml, soms helemaal niks. De eerste dag op de crèche heeft ze een heel flesje gedronken, en daarna is het nooit nog een probleem geweest! De vroedvrouw zei dat als ze weet hoe het flesje werkt, het uiteindelijk wel goed komt in een nieuwe omgeving zonder borst in de buurt ;) Veel succes!! Ohja, wat hier in het begin nog het beste ging was flesje geven terwijl ze op haar rug op het verzorgingskussen lag. Heel vreemd, maar het werkte!
 
Terug
Bovenaan