Flesweigeraar

Wat ontzettend herkenbaar! Onze zoon weigerde ook na een week of 8 ineens de fles (nu 1,5 jr). Wij hebben echt allerlei soorten flessen geprobeerd, maar niets hielp. Hij bleef krijsen terwijl wij hem probeerden de fles te geven. Uiteindelijk heb ik hem 6 maanden volledig bv gegeven maar wel iedere dag gekolfd en geprobeerd. Na zes maanden lukte het hem om uit een tuitbeker te drinken. Ik hoorde van anderen dat zij hun (flesweigerende) kind wel wegbrachten naar de opvang met als theorie dat hij dan vanzelf uiteindelijk van de honger wel uit de fles zou drinken. Ik kon dat niet over m'n hart verkrijgen en werkte gelukkig dichtbij zodat ik heen en weer kon. Waar we op enig moment wel een paar ml mee binnenkregen was met een soort babyfles/lepel (zie bijv. https://gekeproducts.nl/products/90ml-safe-newborn-baby-feeding-bottle-toddler-silicone-squeeze-feeding-spoon-milk-bottle-baby-training-feeder-food-supplement)  )
ik wens je heel veel succes en onthoud maar dat alles (en dus ook het weigeren van een fles) een fase is ?
 
Hier ook een mama van dochter van 15 maanden. Ze heeft als inimini een aantal keer een soort van uit een fles gedronken maar daarna nooit meer. Wij hebben ook werkelijk iedere tip op internet uitgeprobeerd, een logopedist ingeschakeld en alles en uiteindelijk ben ik met mijn werkgever overeengekomen thuis te werken en daardoor kon ik zelf m'n kind voeden. De eerste weken reed ik tussendoor nog heen en weer naar de opvang maar dit kostte te veel tijd voor iedereen. Zo vroeg als het kon zijn we gestart met tussen de middag melk geven uit een beker van Munchkin. Dit is misschien niet een heel bemoedigend verhaal maar de strekking is dat sommige kindjes het gewoon niet kunnen of willen en het is een probleem dat zich vanzelf oplost. Dat zou je kunnen benadrukken in gesprek met je werkgever mocht dat uiteindelijk nodig zijn. Heel veel succes. Ohja en misschien heb je wel gewoon hele lekkere melk ?
 
Terug
Bovenaan