Flesweigeraar

Hallo,

Ik wil graag stoppen met de borstvoeding. Ik probeer onze dochter nu aan de fles te krijgen met mijn afgekolfde melk maar dit weigert ze. Ze raakt volledig in paniek en huilt steeds. Over een paar weekjes moet ik weer aan het werk maar maak me nu al zorgen dat ze niet wil drinken. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Moet ik gewoon doorzetten?
 
Hier een september mama,onze zoon wilde ook echt niet aan de fles,maar heb volgehouden om iedere dag afgekolfde melk te geven,verschillende flessen en spenen geprobeerd.zeker 2 a 3 weken was het weigeren en huilen,uiteindelijk heeft hij liggend op de commode bij mn man een half flesje gedronken(avent fles)vanaf toen iedere dag de fles blijven geven.nu heeft hij de tomme tippee fles daar drinkt hij nog beter uit.dus zou zeggen blijf proberen op een gegeven moment doen ze het echt...bij mij was het 1 week voordat ik ging werken.dus ook behoorlijk stressen.nu drinkt hij nog liever uit de fles dan de borst haha
succes komt goed en de volhouder wint
liefs jootje
 
hi hi

Mare drinkt uit bde tommee tippie.
geeft je man de fles?? als je het zelf geeft kan ze in de war raken omdat ze jou wel ruikt maar geen borst krijgt.
 
Hanna drinkt ook nog niet uit de fles, in ieder geval niet meer dan 100cc. Dat is vrij weinig in verhouding met wat ik eruit gekolft krijg.
Ik laat ook mn man de fles geven om eraan te wennen dat ze ook van een vreemde de fles kan krijgen. Ze gaat beter drinken als ik ernaast zit. Dus ik slaap nu 's nachts met een van haar knuffels zodat die mijn geurtje krijgt.
 
hoi,
onze luke krijgt borstvoeding, maar soms krijgt hij de fles. Wij hebben een Medela Calma fles. Al direct kon hij hieruit drinken en we kunnen het probleemloos naast elkaar gebruiken. Wel een dure fles, maar hier werkt het perfect.
 
Ik heb luuk ook uit de calma fles gegeven vanav dag 3 ook de avent werkte prima. Ik heb dus verder eigenlijk geen tips voor je,! Succes ermee
 
Voor nieuwe lezers van dit onderwerp:
de Momma van Lansinoh!
Wij hadden flesweigeraarster nummer 2. Bij de eerste vooral heel lang gestruggeld tot ze eindelijk aan de fles ging (Tommee Tippie), bij de tweede sneller een preverbale logopediste geraadpleegd. Haar conclusie was dat het zuigreflex van ons meisje te vroeg was verdwenen. Niet onze schuld van niet op tijd met flesje oefenen of consequent zijn oid, was gewoon een foutje in haar systeem. 
De Momma van Lansinoh heeft een speen waarmee je kleintje een drinkbeweging kan maken die heel erg op drinken uit de borst lijkt. Die fles in combinatie met geduldige dames van het kinderdagverblijf en minstens 3 voedingen achter elkaar fles en geen borst hebben resultaat geboekt. Ons meisje moest de connectie leggen tussen de fles en hongerstilling. Gelukkig heeft ze niet echt honger hoeven lijden, want ze was snel ‘om’. En strak inbakeren tijdens het drinken en met kleine wipjes haar rustig maar alert houden. Eerste 2 weken kreeg ze als een trillende mummie op die manier de fles. Nu (4+ weken verder) kloekt ze al hoeveeheden van 180cc weg ;). Ze is nu 4 maanden. Wij waren met 4 weken al begonnen met de fles. Pas met 3 maanden en de Momma ging het heel snel goed. 
Had ik dit bij mijn eerste dochtertje ook maar geweten. Flesweigeren kost zo veel energie en verdriet. Heel zwaar.
Ik hoop mensen te helpen met onze positieve ervaring!! 
Succes en liefs, Ada
 
 
Terug
Bovenaan