Fleur wil nog steeds geen fruit!!!!

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ohoh,ik weet het niet meer...Fleur heeft sinds ze haar eerste potje fruit(4 maanden)  kreeg tot vandaag geen hap vers fruit op!!!! Ik kan ook niets meer verzinnen om het voor elkaar te krijgen.Ik heb alles al geprobeerd.. In stukjes, geprakt, in blender, een fruitdrankje ervan gemaakt, kleine stukjes in haar lievelingstoetje gestopt,echt werkelijk waar niets helpt!! Gister zaten we aan tafel,mijn man en ik hadden allebei een appel.Fleur wilde ook een stukje om er vervolgens mee te spelen.Ze had er piepkleine stukjes van gemaakt, en toen 1 stukje(ter grote van een rijstkorrel!!!!) in haar mond gestopt en begint gelijk te kokhalzen!!Zou
Fleur dan een kind zijn die absoluut geen fruit lust????
Ik ben zelf ook niet echt een fruiteter,maar al pak ik iets, ze wil echt geen stukje..Ik kan het er ook niet in proppen, dan word het een strijd en daar heb ik geen zin in...
Ze word over 2 maanden 2, en vind het nu toch wel eens tijd worden!! Want de potjes fruit wil ze ook niet meer... Het enige wat ze binnen krijgt is drink fruit uit zo'n zakje...
Iemand nog een gouden tip????

Groetjes Elma, mama van Fleur

hoi

helaas heb ik gen tip voor je, heb namelijk precies hetzelfde met Bram.....
hij wil ook absoluut geen vers fruit eten, hij wil alleen maar fruitpotjes van de kruidvat (eigenmerk) eten, ook als ik fruitpotjes heb van olvarit dan spuugt hij het weet uit, hoezo een eigen willetje...... ik maak me er in elk geval niet te druk om omdat hij in elk geval wel fruitpotjes eet en dus zijn vitamines wel krijgt, maar ik zou het toch ook heerlijk vinden als hij eens gewoon fruit ging eten hoor dus ik hou het hier ook even in de gaten of er een gouden tip bij zit

liefs ilona

Ik kan niet meepraten, want Birgit schuift al t fruit zo naar binnen. Maar sinds het weekend heeft ze druiven ontdenkt... nou plop plop plop: op! echt niet normaal zo lekker vind ze die.

Wat ik wil zeggen, probeer een keer een druif? dat is kwa uiterlijk niet echt fruit, maar meer een snoepje... en stel dat dat lukt kun je t misschien uitbouwen? Oja wel die zonder pitten natuurlijk!
Ik heb natuurlijk wel makkelijk praten met zo'n gft bak.. ik hoop dat jullie snel de oplossing vinden!

Hoi,

Druifjes heb ik helaas ook al geprobeerd...Ook niet gelukt..

Groetjes!!

Wat verevelend, ik heb 1 tip, misschien het fruit versieren? Of heb je dat al gedaan.

Succes Gr linda

Bij onze buuv hetzelfde verhaal!
Bij haar ging het pas over toen de kleine meid naar het KDV ging toen ze ook bijna 2 was..
Daar wordt al het fruit geschild en op schalen gelegd. Sinds dat ze daar andere kindjes fruit ziet eten, eet ze appel. In het begin echt nog met miezemuize hapjes maar nu gaat het hardstikke goed.
Het werkt bij haar alleen met appel want de rest wil ze nog niet proberen maargoed het begin is er!
Wie weet gaat het straks met het mooie weer beter: als je zelf een lekkere fruitsalade maakt met allerlei soorten fruit en bv meloen! Dat wordt hier heel erg gewaardeerd meloen! Ook als sap trouwens, heb je dat al geprobeerd??

Groetjes Saskia

Wat ik dus bedoelde met het voorbeeld van de buuv:
misschien moet je eens wat fruit op een schaal doen als er ook andere kindjes over de vloer zijn. Criterium is natuurlijk wel dat het net zulke gft bakjes zijn als Birgit haha!
Misschien als andere kindjes het voordoen dat die van jou ook ineens "het licht" ziet!

Groetjes Saskia

Hoi Elma,

Vervelend dat je kleintje niet meewerkt wat betreft fruit eten... Een nichtje van ons eet ook geen fruit. Erg  vervelend maar volgens mij kan je niet meer doen dan af en toe aanbieden. En als ze niet wil dan jammer. Dwingen werkt toch niet.
Geef je wel vitamen ipv fruit. Mijn nichtje krijgt elke dag een vitamine-pil in de vorm van een beertje en dat eet ze dan wel netjes op.. Tja je moet wat toch.

Succes verder

gr. Ilone

Terug
Bovenaan