Fleur wil nog steeds geen fruit!!!!

En misschien op brood doen. Banaantje prakken en op het brood als broodbeleg doen?

Hier ook een superfruiteter. Ik trek de grens bij drie stuks fruit op een dag.

Lotte zit momenteel in een niet-eten fase. En een 'wat de boer niet kent dat vreet íe niet' fase. Er zijn dagen dat ze bijna helemaal niet eet, dan compenseert ze dat soms later weer.

Ik geef haar eten op vaste tijden op de dag en als ze niet wil, kan ik het er moeilijk inproppen. Het moet ook wel leuk blijven om te eten en geen drama worden, want daar schieten we allemaal niks mee op. Zolang je kind voldoende energie heeft om te spelen, zeggen ze dat ze voldoende eten.

Roosvicé multivit is ook een optie om wat extra vitamientjes naar binnen te krijgen. Rozijntjes anders? Is ten slotte ook gedroogd fruit. Het bevat misschien niet even veel vitaminen als vers fruit, maar ja...

Groetjes, Marisa

Hoi Elma,

Misschien is het een idee om iemand anders het eens te laten proberen en dan ook in een andere omgeving?
Bijvoorbeeld: laat haar eens een nachtje bij opa en oma slapen en laat het hun eens proberen.
Sven wilde nooit melk drinken. Vorige week zijn we met mijn ouders, broer / schoonzus en kinderen een paar dagen in de Ardennen geweest. 's Ochtends zorgden opa en oma dan voor de kleinkinderen zodat wij uit konden slapen. Daar dronk Sven gewoon een beker melk leeg! No problem!

Succes en groetjes,
Maike

Hoi Elma,

Lastig is dat hè?!? Je weet dat het goed voor haar is en daarom wil je zo graag dat ze het eet, maar de kids zijn zo machtig op dit gebied. Als ze niet willen eten, dan doen ze het ook niet.
Ik zou er niet zo'n probleem van maken. Gewoon aan blijven bieden af en toe. Zeker de wat zachtere soorten (Mango is trouwens ook erg lekker).  Wie weet, gaat ze het vanzelf een keer eten.

Zo niet? Af en toe zo'n knijpfruit of fruitreepje (speciale kinder reepjes van Nestle). Maar ook in vruchtensap zit vitamine C. Vruchtenyoghurt? Smoothie?
En ook dat niet? Dan zou je eens op het CB kunnen vragen of ze dan vitamine C nodig heeft in de vorm van tabletjes?

Wat ik ook nog wil zeggen is dat ik denk dat kinderen heel instinctief aanvoelen wat ze nodig hebben. Misschien heeft ze wel een lichte allergie voor een aantal fruit soorten? Misschien is dat de reden dat ze geen fruit wil.
Mijn nichtje weigerde altijd tomaat....(spuugde het direct weer uit)  Het blijkt dat ze daar ook een flinke allergie voor heeft.

Groetjes, Karin

Ik weet een oplossing maar dat is wel een hele moeilijke.....
Niet druk overmaken! Net als de moeder van eva en bas, ben ik ervan overtuigd dat ze het niet voor niets willen, en dat ze er opeens van gaan eten als ze het echt nodig hebben. M'n dochtertje heeft een aantal weken heel slecht gegeten, geen fruit en geen groenten, ik heb continu aangeboden of wat op dr bordje gelegd. Ze kent nu goed het woordje nee, en dat hebben we toen vaak gehoord.
Tot eergister, opeens was al d'r broccoli weg en ook haar sperziebonen gingen er gister in als koek. Fruit wil ze nog niet echt af en toe een hapje appel. Wel pers ik elke ochtend 2 sinaasappels uit en meng dit met roosvicee, dit stop ik in haar drinkbeker die ze zo fijn vind, en dat gaat eigenlijk altijd op.
Ook de koekjes van nestle met fruit vind ze soms lekker. Als je denkt dat ze echt te kort binnenkrijgt of vaker ziek wordt, dan zou ik inderdaad met het cb overleggen.
nou succes, en maak je er niet al te druk om, want hun voelen dan ook dat er druk op wordt gelegd.
groetjes!

Terug
Bovenaan