flevoeding!!!!!!!!!

Sinds een week ben ik van borstvoeding overgestapt op flesvoeding, aangezien de borstvoeding stagneerde. Maar nu zit ik met een probleem: om flesvoeding te bereiden moet je water koken, voeding toevoegen en dan laten afkoelen. Maar voor dit alles gebeurd is, ben je een half uur verder!!! Ons kleine meisje brult dan alles bij elkaar, want ze wil meteen eten! Met de borst was dat geen probleem, maar nu is het erg vervelend. Hebben jullie een oplossing en welke flesvoeding gebruiken jullie (en wat zijn jullie ervaringen hiermee??). BTW, ons dochtertje is 6 weken oud.
Alvast bedankt!
Geniet van het weekend,
Melanie
 
Wij gebruiken Friso 1 Comfort en dat moet met water worden klaargemaakt dat net van de kook, omdat anders de vezels niet goed oplossen.

Aangezien onze zoon (nu 4 maanden) ook zo lekker ongeduldig is maken we de fles nu als volgt klaar:
- er staat altijd een fles gekookt en afgekoeld water klaar
- als meneer honger krijgt koken we water
- 6 scheppen poeder in de fles en met kokend water aanvullen tot 120ml
- goed doorroeren met een vork, zodat er geen klontje meer in zitten
- fles verder aanvullen tot 200 á 210ml met het afgekoelde water

De fles is nu binnen enkele minuten gelijk klaar voor gebruik.

groeten, Karin

P.S. Het is niet bij elke flesvoeding nodig om heet water te gebruiken. Bij Friso wordt alleen voor de Comfort aangegeven dat je water van 75 graden moet gebruiken, de rest mag met water van 40 graden worden klaargemaakt (zie de website).
 
Ik ben een belgische mama en hier wordt aangeraden om de flessen te maken met water uit een fles (spa, evian, chaudfontaine,...) Dat kun je opwwarmen tot de juiste temperatuur, poeder erbij en klaar. Het is inderdaad niet voor alle poeders nodig echt heet wwater te gebruiken, voor de meeste is `drinktemperatuur` warm genoeg. Wil je toch water koken en daarna afkoelen, dan koelt het sneller als je de fles in een bekertje kouod water zet.
Succes!
 
Wij gebruiken nutrilon.
Ik heb een flesje met afgekoeld gekookt water klaar staan. Wanneer het dan tijd is voor de fles doen we 180cc in de fles. In de magnetron 800watt 1minuut. Schepjes erbij en schudden maar. De fles is dus in nog geen twee minuten klaar.
 
Wij gebruiken Nutrilon 1 en daar hoef je ook geen heet water voor te gebruiken. Je mag zelfs kraanwater pakken, opwarmen tot juiste temp. schepjes poeder erbij en dan schudden. KLAAR.
Ook zei onze kraamhulp dat je voeding klaar mag maken voor 24 uur. Dus dat doen we met afkekookt water (wel afgekoeld) en dan dus voor 6 voedingen maken en dat afgesloten in de koelkast bewaren. Even opwarmen in het flesje in de magnetron en KLAAR.

Succes ermee!!

Gr Monique
 
Als je andere voeding gebruikt als Friso comfort dan kun je gewoon kraanwater gebruiken en als je je daar niet prettig bij voelt, gebruik dan barleduc de eerste weken. Je hoeft het water niet eerst te koken, tenzij je nog loden leidingen hebt in huis, maar dat lijkt me sterk. Groetjes
 
Per gemeente verschild het ook. Als je hard water hebt dan moet je het echt even aan de kook brengen. Te veel ijzer aan je kind geven is ook niet goed namelijk. De snelste manier is spa bronwater of barleduc en dat even in de magnetron. Binnen een paar minuten klaar.
 
Ik heb een zoon van 7 weken die sinds vier weken flesvoeding krijgt (Nutrilon Omneo). Die moet je klaar maken als het gekookte water is afgekoeld tot 37 graden.
Ik maak 6 voedingen van 140 cc in 1 x klaar, dus voor 24 uur.
Zodra meneer honger heeft vullen we de fles, dan 40 sec. in de magnetron en klaar.
 
Terug
Bovenaan