flevoeding!!!!!!!!!

Wat moeilijk allemaal! Wij maken 2 keer per dag een kan voeding van ongeveer 600 ml.per keer. Dit verdeel je over een aantal flesjes. Nu hoef je de melk alleen nog maar even op te warmen in de magnetron ( kwestie van seconden) als je deze hebt of in een flessenwarmer. Je moet de melk in de koelkast bewaren, zo blijft de melk houdbaar.

Succes ermee
 
Hoi Melanie,

Ik heb nog nooit water gekookt voor de fles van Jeroen (alleen als ik voor een hele dag tegelijk klaarmaakte). En verder gebruik ik kraanwater.

Gewoon water in de fles, opwarmen in de magnetron, poeder erbij, roeren en lekker drinken maar!! Zo klaar!!

Groeten,
Brigitte
 
Mijn dochter drinkt de Nutrilon 1 voeding en ik doe het volgende: ik zet alle benodigde flessen voor de volgende dag ' s avonds klaar (nadat ik ze uitkekookt heb) en vul ze met gekookt water. De volgende dag verwarm ik ze even in de magnetron en doe dan de schepjes voeding erbij. Voor onderweg neem ik altijd een thermoskan met gekookt water mee dat ik dan meng met het afgekoelde gekookte water uit de fles. Werkt bij ons altijd prima.
Succes.
 
Ik maak het altijd voor de hele dag klaar. Als ik zie dat er nog 1 voeding in de koelkast staat, maak ik weer nieuwe. Je koelkast moet dan wel een temperatuur tussen de 4 en 7 graden hebben. Ik las in een reactie dat iemand gewoon kraanwater gebruikte. Dat wordt ten strengste afgeraden. Het is zo gebeurd om water te koken, maar het kan heel lang duren als je kindje van kraanwater ziek wordt..
 
Is het heel slecht als je water met poeder mengt en daarna het flesje in de magnetron verwarmt?
Het valt me op dat jullie eerst het water verwarmen, voordat de poeder erbij gaat.
Nu maak ik me ongerust of we het wel goed doen, maar dit is wat het CB ons aanraadde.
Bij voorbaat dank!
Groetjes, Joan
 
hoi

wij hebben het zo van de kraamhulp geleerd:
wij hebben friso (normaal), we maken per dag een kan.
s'morgens water koken, en af laten koelen. ongeveer 600cc. daar doe je de aantal schepjes bij, roeren met de garde, en klaar.
het is in de koelkast 24uur houdbaar, buiten de koelkast 2uur.
als het etenstijd is dan doen we 120cc in het flesje, en 30sec in de magnetron en klaar!!
werkt prima. je moet alleen nooit de voeding al erin doen als het water net van de kook af is. omdat zo veel voedingstoffen verloren gaan.

liefs van sandy
 
Gewoon in de magnetron kraanwater warmen en dan poeder (Nutrilon 1) erbij doen. Simpel en snel! En de bacteriën die eventueel nog in het water zitten gaan dood in de magnetron.
 
Terug
Bovenaan