Flinke baby 3 maanden, hoeveelheid moedermelk

dikzak

New member
Hey meiden,

Eens even zien of iemand hier nog wel eens kijkt;)
Onze Max is een lekkere flinkerd van ruim 3 maanden. Hij is nu 72 cm en 9 kg.
Ik heb onlangs het rekensommetje van de verloskundige wat ik had gekregen om de hoeveelheid moedermelk per voeding uit te rekenen nog eens gedaan. En daar kwam uit dat Max 270 cc zou mogen drinken per voeding. 150ml x 9 kg / 5 voedingen. Nou had ik het erover met een dame van de creche en die lachte me echt bijna uit waar ik bijstond, want dat is veeeeeeeeeel te veel, belachelijk en blabla etcetera.
Zijn er nog andere rekensommetjes om dit uit te rekenen? Of hoe bepalen jullie hoeveel je je kindje geeft als je moet kolven voor bijvoorbeeld creche of oppas? Ben zeer benieuwd. Verder alles goed bij jullie? Groetjes!
 
He,

Hier een juli mama. Je rekensommetje klopt op zich wel hoor, maar je mag alleen niet meer dan 1 liter per dag geven. Op een gegeven moment ga je ook weer over nasr 4 voedingen (slapen kindjes van 7 tot 7).
 
borstvoeding "mag" onbeperkt. Flesvoeding mag maximaal 1 liter per dag. Het rekensommetje met de 150 ml per kg telt voor de flesvoeding en alleen in het begin. Bij 3 maanden is het 130 ml per kg. Het verschilt ook per kind. De een heeft meer voeding nodig om te groeien dan de ander. Maar denk ook dat hij wel vrij veel binnen krijgt om eerlijk te zijn. Mijn zoontje is bijna 5 maanden, weegt bijna 8 kilo en is 68 cm. Ook al vrij groot. Hij krijgt 800 ml voeding per dag nu.
 
Hoi,

Ik vind 270 cc ook erg veel. Twan is ook vrij groot. was eind september 7.2 kg en 66 cm. Kreeg 5 flessen met 180 water en 5 schepjes voeding. Dus 200 cc per voeding. Moest hem meer gaan geven. 200 water en 6 schepjes voeding. Gaat dus over de liter heen. De arts wilde dit omdat zijn gewicht naar verhouding minder werd bij zijn lengte. En hij veel last van krampjes had. Moet zeggen dat het ook zeer goed helpt. Hij heeft wel ha voeding. Is in principe dieetvoeding.
 
Dank voor de reacties. Komt er dus op neer dat het een beetje verschilt per kind en behoefte denk ik. Ik denk dat ik zo lang Max vrolijk, tevreden en alert is het gewoon zo doe als voorheen. Thuis aan de borst en op de creche 2x 200cc. Thanx allemaal!
 
Cb's verschillen er ook nogal in. Koen groeide heel hard, was goed tevreden en kreeg te horen dat hij eigenlijk meer zou moeten hebben. De oudste was juist weer niet te verzadigen. Dus volg een beetje je gevoel. Zolang de lente en het gewicht maar in evenwicht is.
 
mijn meisje is nu bijna 5 maanden en krijgt 120cc melk per keer borstvoeding als ik ben werken maar die drinkt ook wel vaker per dag als 5 keer die komt een keer of 7 a 8
 
Joep is 4 maanden, weegt 7.3 kg en is 65 cm. Hij krijgt 5 flessen van 180 water en 6 schepjes voeding per dag. De laatste fles van 23:00 uur drinkt hij de laatste tijd erg slecht, meestal maar voor de helft op.... Weet nog niet zo goed wat ik daarmee aan moet. Maar goed, dat is niet de vraag ;-)

Het rekensommetje klopt idd, maar volgens mij mogen ze niet meer dan 1 liter per dag... Al weet ik niet precies hoe dat zit bij borstvoeding, dat vond ik zelf ook altijd lastig. Wel fijn dat je dat nog kan geven... Max groeit er in ieder geval goed op! :) 200cc lijkt me niet te veel hoor... Als hij het niet lust, laat ie het wel staan toch?!

Gr. Juutepetuutje
 
Terug
Bovenaan