Flinke griep en zwanger

Hallo daar,
Ik ben 28 weken zwanger en sinds afgelopen zondag goed ziek van een flinke griep. Het ene moment zit ik op een tropisch eiland en dep ik mijn hoofd en polsen met koud water, het andere moment bevind ik me op de zuidpool en ril ik letterlijk de krampen in mijn ribben en andere spieren. Ik heb enorme keelpijn en ben snotverkouden. Ook heb ik enorme hoofdpijn. Iedere beweging die ik maak, dus ook met typen, bonkt het in mijn hoofd. Dit alles duurt nu dus al 5 dagen. De VK heeft in het begin wel eens gezegd dat je tegen hoofdpijn best paracetamol mag gebruiken. Maar mag dit 5 dagen lang de max. hoeveelheid? Of kan ik beter even contact opnemen met de huisarts of VK? Wie heeft advies voor mij of tips? Dank je!
 
hoi Winny

als ik dit zo eens lees heb je het behoorlijk te pakken meid. uit je verhaal begrijp ik dat je ook koorts hebt. als ik jou was zou ik even contact opnemen met je huisarts. ik heb ergens gelezen dat koorts tijdens een zwangerschap niet goed is voor je baby. voor je hoofdpijn kun je ook warme of koude compressen gebruiken. ligt eraan wat jij het prettigst vindt. ik zelf doe dit nl ook en het wisseld per keer of ik een warme of koude doek moet gebruiken. wat ik vaak daarna doe is even een klein dutje doen. maar of dat bij jou nu ook werkt weet ik niet. ik wens je heel veel beterschap en blijf er i.i.g. niet te lang mee doorlopen en drink veel vooral sapjes met vitamine c werken goed bij een griep of verkoudheid.

groetjes
laura79
 
Je kan paracetamol gebruiken, de koorts moet idd onder de 39 blijven. Zou voor de zekerheid even de huisarts of de VK bellen, waar jij je beter bij voelt. Waarschijnlijk zeggen die hetzelfde. Op zich is het niet slecht dat je een flinke griep krijgt tijdens je zwangerschap want dan krijgt je kindje alvast wat antistoffen mee!
Succes en doe lekker rustig aan!
 
Hoi hoi,
Beterschap joh!
Ik zelf heb 1 1/2 mnd geleden enorme rugpijn gehad waardoor ik ook zo'n 6 dagen plat heb gelegen.

Ik mocht toen iedere dag max. 6 x paracetamol.
Heeft bij mij echt geholpen want ik keek de klok vooruit tot dat ik er weer 1 mocht nemen!!

Nogmaals beterschap
en hou die koorts inderdaad goed in de gaten want da's minder goed voor de baby!

Liefs Bieb.
 
Hoi Winny,
Ik heb ook flink de griep te pakken. Ik neem geen paracetamol in maar van die bruistabletten speciaal voor zwangere vrouwen en die helpen heel goed.. Verder drink ik citroen sap zelf geperst dit is heel goed.. En dat merk ik heel erg goed.. Vooral als je het op een nuchtere maag drinkt..
En drink of eet ook heel veel sinasappels... En blijf veel water drinken zodat je de kiemen er uit spoeld. En hou je temp in de gaten want hij mag niet te hoog zijn..
Voor de Rest kan het geen kwaad voor de baby.. Is zelfs goed.. Want dan heeft ie weerstand bij de geboorten!
 
hoi hoi

als eerste wil ik je beterschap wensen, ikzelf ben 32 wkn zwanger en 2 wkn geleden ook griep gehad.. mijn gyna zegt dat 6x paracetemol mag en dat koorts niet erg is voor de baby... gewoon uitzieken zolang je echt denkt dat het griep is...ik heb maar 1x paracetemol gehad en heb de rest zelf eruit gezweet... al met al mijn gyna vond het vervelend voor mij maar babys hebben daar geen last van, alleen kunnen ze iets rustiger zijn dan normaal... nu 2 wkn later ben ik weer als vanouds, succes meid..
ps heb je een voedingskussen ? is wel lekker om mee in bed te liggen..
doei
 
Terug
Bovenaan