Flinke griep en zwanger

Hallo Allemaal,
Bedankt voor jullie lieve reacties en handige tips. Ik ben nog niet helemaal beter maar heb er wel een verhaal aan overgehouden dat ik toch even kwijt wil, zo belachelijk allemaal.

Donderdagmiddag toch maar even de huisarts gebeld, met name vanwege de koorts (griep moet je gewoon uitzieken). Praktijk al gesloten, alleen voor spoedgevallen een ander nummer bellen. Daar val ik dus niet onder. VKpraktijk alleen 's ochtends open. Vrijdagochtend opnieuw mijn huisarts gebeld: door omstandigheden vandaag gesloten, vervangend arts...blablabla. VKpraktijk vrijdag hele dag gesloten, doorverwijzing nummer van het kraamhotel, maar die kunnen alleen adviezen geven en volgens mij niets voorschrijven. Vervangend arts maar gebeld. "Simpele", sorry, assistente aan de lijn gekregen, heel mijn verhaal gedaan (waar ze volgens mij niet naar heeft geluisterd). Zegt ze: Je mag wel paracetamol. Ik: maar die helpen naar mijn idee niet! Zij: ohhh...dat kan niet, want ze helpen wel. Ik: nee, dat doen ze niet, hooguit een uur, tenzij ik eerder moet hoesten of niezen. Zij: Dan zal ik met de arts overleggen bel vanmiddag maar terug. 's Middags teruggebeld: tsja....tis druk, nog niets gevraagd, bel over een half uur maar terug. Zo gezegd, zo gedaan. Zegt ze: Ik heb overlegd en je mag 3x daags paracetamol slikken. (Duhhhh, dat wist ik al, zelfs 6 max op een dag!) Ik: Maar die werken niet voldoende!!! Zij: ja, die zouden toch moeten werken, ik zou zeggen kruip diep onder de wol. Ik (uit frustratie): oké, doei. Alsof ik dat 6 dagen lang nog niet had gedaan, muts! Niets wijzer geworden dus. Ze vroeg ook niet hoe hoge koorts ik had ofzo. Uiteindelijk was het ongeveer 4 uur. En ben ik bij mijn zorgverzekeraar online terecht gekomen. Die hebben een rubriek: vraag het de deskundige. Dus ik daar een verloskundige opgezocht, opnieuw digitaal mijn verhaal gedaan, inclusief van mijn huisarts en vervangend huisarts. Krijg ik als antwoord, na 17 uur op vrijdag natuurlijk, hoge koorts is niet goed voor de baby (dat wisten we half om half al), vraag je huisarts om koortsverlagende medicijnen en zeg dat paracetamol niet werkt. Hoe kan ik dat doen na 17 uur en het weekeinde voor de boeg. En een hoge dosis vitamine C tabletten halen, maar na de griep hier meteen mee stoppen. En de griep duurt bij zwangere vrouwen langer dan normaal (joepie! NOT).

Al met al is het nu zaterdag en ben ik maar op goed geluk verder gegaan. De koorts is gelukkig al minder, volgens mij. Ik zit nu minder vaak en minder lang op de tropen of zuidpool. Dus dat is een pak van mijn hart....als het zo blijft. Ik ben nog snotverkouden, shake de baby goed door hoestaanvallen, heb nog enorm veel last van mijn ribben en spieren en mijn hoofdpijn kan ik een beetje onderdrukken door paracetamol (eindelijk).
Zo, dat is eruit. Maar alleen van dat gedoe hierboven werd ik al zieker. Jemig de pemig...ben blij als mijn eigen huisarts er weer is (die was allang even langsgekomen), maar dan zul je zien dat het niet meer nodig is.

Tot zover! Nogmaals: Dit moest ik even kwijt. Groetjes, Winny

Oh ja, Wilma: waar haal je die bruistabletten en hoe heten ze???
 
Terug
Bovenaan