Floor

Hoi Floor Ik las dat jij ook het Hellp syndroom gehad hebt ben erg benieuwd
hoe dat bij jou gegaan is enz.
Ik heb het nl ook gehad.
Onze dochter is 6 weken te vroeg geboren en woog 1670 gram.
Ik heb op de IC gelegen aan de beademing.
Van de bevalling (keizersnee) weet ik helemaal niets was onder nacose
en ben pas 9uur later weer bij gekomen.

Hoe lang hebben jullie zoontjes in het ziekenhuis gelegen?
Heb je bij de 1ste ook Hellp gehad?
Wanneer kwamen ze er achter dat je het had?
Heb je nog pijn aan de keizersnee wond?

Khoop dat je wilt reageren want ben erg benieuwd hoe het bij jou gegaan is en  nu gaat.

groetjes Boemeltje

Hoi Boemeltje,

Jeetje wat is het heftig verlopen bij jou!! Ik was al voor de bevalling opgenomen met zwangerschapsvergiftiging en toen mijn bloeduitslagen erg slecht werden en ik me ook steeds slechter ging voelen hebben ze de mannetjes direct met een keizersnede gehaald. Ik heb "geluk" gehad dat ik al weken CTG's kreeg en dat ik  de laatste dagen voor de keizersnede elke dag bloed moest laten prikken. Ik heb gelukkig ook niet op de IC gelegen  en heb een ruggenprik gehad bij de keizersnede.

Onze zoontjes zijn bijna een maand te vroeg  geboren en wogen 2555 gram en 3300 gram, zware kindjes voor een tweelingzwangerschap. Helaas heeft 1 zoontje 3,5 week in het ziekenhuis gelegen en 1 zoontje is na 5 dagen met mij mee naar huis gegaan.

De keizersnede is mij erg tegen gevallen, ik heb veel pijn gehad en toen ik eenmaal thuis was heb ik er nog een blaasontsteking bovenop gekregen. Sinds kort voel ik me ook weer wat beter en fitter. Ik probeer nu af en toe mijn dochter van 21 maanden te tillen en dat lukt ook goed. Als ik rare bewegingen maak voel ik de wond nog wel en ik heb het idee dat ik nog aardig wat vocht in mijn buik heb zitten. Ik moet dinsdag weer naar de Gyneacoloog toe dus ik zal het hem dan even vragen of dat mogelijk is.

Bij ons dochertje heb ik geen Hellp gehad, volgens de Gyneacoloog komt dit door de tweelingzwangerschap. Is dit jouw eerste kindje?

Hoelang heeft jouw dochtertje in het ziekenhuis gelegen?    

Ben ook benieuwd hoe het herstel bij jou gaat.

Groetjes, Floor

Hoi Floor,

Wat een zware jongens had je zeg!!
Waarom moest jullie ene zoontje zo lang in het ZH blijven?

Marilène heeft drie weken in het ziekenhuis gelegen. ze woog 2010 toen
ze mee naar huis mocht. Na twee weken thuis geweest te zijn heeft ze
weer vier dagen in het zh gelegen. Heeft reflux. krijgt nu twee soorten medicijnen.

Ik vind dat je  de keizersneewond lang blijft voelen. Als Marilène naast me ligt in bed
of tegen me aan houd en ze schop lekker met haar voetjes leg je ze graag anders!!
Verder til ik nog niet zo veel.

Marilène heeft afgelopen woensdag de eerste prik gekregen!!
Dit was echt zielig.. Heb ze nog nooit zo hard horen huilen had ook helemaal
traantjes in haar ogen. Had ook echt last van haar beentjes als ze ze bewoog
begon ze weer te huilen en later werd ze slaperig!!

Groetjes!!

Hoi!

Hier eindelijk weer een berichtje van mij. Het is hier een beetje hectisch thuis. De jongens hebben erge last van krampjes en zijn onrustig. We bakeren ze nu in en dat helpt een beetje. Hebben we ook bij onze dochter gedaan, maar na 8 weken hoefde dat niet meer. We hebben net geprobeerd om het af te bouwen maar uit pure wanhoop zijn we toch maar weer gaan inbakeren.

Ons kleinste zoontje moest in het ziekenhuis blijven omdat hij geen zuigkracht had, hij dronk maar 5 cc zelf en eindelijk na ongeveer 4 weken in het ziekenhuis te hebben gelegen ging hij zijn flessen zelf leeg drinken, dit was op de uitgerekende datum. Precies wat het ziekenhuis ook voorspeld had.

Hoe gaat het met jouw dochtertje? Zielig he de prikken!! Onze jongens hebben afgelopen dinsdag de prikken gehad, ze werden er ook erg slaperig van. Voor de rest hebben ze er gelukkig geen last van gehad.

Hoe gaat het met de wond van je keizersnede? Gaat je herstel goed?

Groetjes, Floor

Hoi Floor,

Ik begrijp wel dat jij het druk hebt. Dat heb ik al met één kindje!!
Met m'n keizersnee wond gaat het goed. Steeds minder last van. Maar
verder gaat het nog niet zo heel bar. Ben heel erg moe en kan nog echt niets
doen. Gister voor de tweede keer sinds drie maanden beneden gestofzuigd, en
dan ben ik gelijk weer helemaal moe. Mijn moeder heeft net Marilène weer op
gehaald zodat ik zo weer naar bed kan. Dat moet ik echt elke middag doen anders
red ik het echt niet. maar daar baal ik zo van, ik zou weer lekker willen winkelen,
wandelen uit eten gaan enz!! maar je het schijnt dat je met HELLP zeker een jaar last
hebt!!
Gaat het verder met jou wel goed?
Volg week krijgt Marilène haar tweede prikjes (zielig)

Groetjes

Hoi, ik breek even in, ik ben ook heel benieuwd hoe het met je gaat Floor? Ik heb je verhaal al gelezen...........

Met onze tweeling gaat alles prima, wat toevallig zeg, dat we bijna gelijk zijn bevallen en dat we ook nog allebei 2 jongens hebben gekregen. Foort & Bram moeten morgen weer naar het CB en krijgen dan hun eerste inentingen, ik vind het zelf erg spannend, maar wie weet zijn onze jongens wel heel stoer.........net zo stoer als met de hielprik, toen gaven ze allebei geen kik.

Het is lekker druk hier, soms zie ik door de bomen het bos niet meer, maar dat zal bij jou niet minder zijn. Ik heb daarom ook nauwelijks tijd om hier te posten, maar ben er vanavond eens even voor gaan zitten.

Hoeveel voedingen geef je nog? Ik zit nog op 6 voedingen en die geven we dan tussen 5.30u 's morgens en 23u 's avonds en dan 4 voedingen van 120cc en 2 voedingen van 135cc. Morgen mag ik wellicht over naar 5 voedingen, daar gok ik eigenlijk op.

Tot horens!

Groetjes, Leonie

Ha Boemeltje!

Wat heb jij nog erge last, ik heb echt met je te doen. Wat fijn dat je moeder je zo kan helpen. Gaat het nu alweer iets   beter? Hoe was het op het CB? Heeft  Marilène de tweede prikjes goed doorstaan? Zielig he?! Wij moeten  over 3 weken weer voor de tweede serie prikjes.

Met mij gaat het per week steeds beter.  Heb vandaag alleen weer onwijze hoofdpijn dus dan slik ik weer paracetamol. Ik wandel ook veel met de jongens en Veerle elke dag en ik merk dat mijn conditie steeds beter wordt.  

Hoe gaan bij jullie de nachten. Bij ons redelijk goed.  Pepijn en Hugo krijgen om 23:30 uur de laatste fles en ze worden zo rond 05:00 - 06:00 uur weer wakker.  Hier zijn we al erg tevreden mee!!!

Groetjes, Floor  

Ha Leonie!

Ik had je al gemist maar had het zelf even ingevuld dat je het nu wel erg druk zou hebben. Hier precies hetzelfde, de dagen vliegen voorbij. Merk wel nu ze 10 weken zijn dat het steeds makkelijker gaat.

Wat een leuke namen hebben jullie mannetjes!!! Wanneer ben je precies bevallen en is alles goed gegaan? Hoeveel wogen ze bij de geboorte?

Ben echt aan het genieten van Veerle, Pepijn en Hugo. Veerle gaat 2 dagen in de week naar de creche en voor de rest zijn wij veel buiten te vinden. Merk wel dat ik eigenlijk niet de auto pak met 3 kids. Ik wandel veel met ze en Veerle (22 maanden) kan met haar korte beentjes het goed bijhouden. Wij hebben vandaag een fietskar (Kid Car) gekocht, dat lijkt me ideaal met mooi weer, kan ik lekker met de kids een eind fietsen etc.

Wij zitten net als jullie op 6 voedingen en ik probeer nu over te gaan naar 5 voedingen. Wij voeden niet op verzoek maar op tijd en dat werkt hier erg goed.

Leuke foto's van je jongens!!!

Pepijn begint te huilen dus ik ben weer weg!

Groetjes Floor

Terug
Bovenaan