Fluxus....heeft iemand dit ook gehad?

Hoi Sanne.
Ik vroeg me al af of je inmiddels al bevallen was en ja dus.
Wat een verhaal zeg, jeetje.
Ik kan er niet over meepraten, omdat ik wel een hele goede bevalling heb gehad, maar leef wel met je mee.
Gelukig kun je erg genieten van je kleintje, dat is toch wel het mooiste wat er is.
Ik zou zeker verhaal halen bij je vk, want dit is echt schandalig zeg.
En dan die kraamhulp ook nog erbij, je kunt zo medoen met het " bevallingen uit de hel".
Gelukkig is de bevalling zelf wel goed gegaan.
Veel succes en sterkte. TIna

Hoi Sanne,

Wat vervelend allemaal.
Ik heb zelf ook een fluxus gehad maar ik was in het ziekenhuis en  had al een infuus ivm inleiden dus konden ze snel handelen.
Thuis lijkt me dat echt heel eng.
Ýk had een hb van 4.7 maar kreeg geen bloed bij maar alleen fero tabletten.
Ben zelf ook floradixx gaan gebruiken, had het idee dat mijn dochter last had van de ferro in de borstvoeding en ben  toen alleen met floradix doorgegaan en mijn hb was in 6 weken 7.3 en voelde me veel en veel beter!!!
In het begin kun je jezelf amper douchen, kreeg gelukkig twee dagen extra kraamzorg.
Ik zou zeker een gesprek bij je vk aanvragen zodat je alles uit kunt spreken en erachter kunt komen welke medicatie je hebt gekregen.
Ik weet niet of je vk je al heeft ingelicht dat je na een fluxus niet meer thuis mag bevallen maar in het ziekenhuis?
Ik weet helemaal niet of je nog meer kindjes wel maar het is misschien goed om te weten.
Ook omdat je ws weinig vertrouwen meer heb in je vk en misschien meer in een gyneacoloog.

Heel veel sterkte, groetjes Carlijn

'Ps en verder veel appelstroop, groene groente, rood vlees ( mag nu weer ), goed voor je hb.

Hoi!

Ik was wel een beetje geschrokken toen ik je verhaal las, want ik krijg waarschijnlijk deze keer meteen een prik tegen bloedverlies, omdat het vorige keer een beetje teveel was achteraf gezien.
En ik dacht oke, prima. Maar na het lezen van je verhaal ben ik toch maar even gaan informeren bij de vk over het hoe en welke prik ik krijg.
Ze noemen het idd fluxus, maar het is die ene die verloskundige al zei. Nu zit ik zelf ernstig te twijfelen of ik dat wel wil. Oke, ik wil niet weer zo'n kraamweek als vorige keer, maar ik wil ook niet dit soort prikken hebben.

Verloskundige, weet jij niet of er een tussenweg is? Dat ze je wat beter in de gaten houden tijdens de kraamweek ofzo omdat ze het nu wel weten? Ik bedoel vorige keer heb ik het toch ook zo overleefd? Niet fijn, maar oke.

Groetjes Renske

Hoi Madelief
wbt je vraag: je kunt van te voren weinig tegen een fluxus doen. Het is een beetje onvoorspelbaar wie een fluxus krijgt. Een fluxus is bloedverlies van meer dan 1000 ml. Als de baby geboren is trekt de baarmoeder sterk samen. Je voelt hier niets van. Door dit samentrekken laat de placenta los. Op de plaats waar de placenta vastzat heb je dan een groot wondbed. Als om de een of andere reden de baarmoeder niet goed samentrekt kun je daar veel bloed uit verliezen. Factoren die mee kunnen spelen zijn:
 een volle blaas, een hele snelle baring, een trage baring. Soms laat de placenta niet goed los en dan kan de baarmoeder niet samentrekken, maar dit is zeldzaam.
Wat je ertegen kunt doen als iemand gaat vloeien nadat de baby er is:
oxytocine spuiten. 5 of 10 eenheden. Dit is een klein prikje in je been, en dat voel je nauwelijks. Je bent zo bezig met je nieuwe baby. Je blaas legen met een catheter. Eventueel wat ijs op de buik. Er zijn genoeg verloskundigen die niet wachten tot iemand gaat vloeien en altijd een spuit geven en in de meeste ziekenhuizen is dit ook routine. Over het nut hiervan kun je boeken volschrijven.
Als jij vorige keer flink gevloeid hebt zal je verloskundige wrs van te voren een spuit klaarleggen. Je kunt met haar bespreken dat ze het alleen geeft als je echt vloeit en anders niet. Maar ze zal het risico van een grote fluxus niet willen nemen.
Maar ze zal het als het goed is NOOIT spuiten voor de baby geboren is.
Dus ga zelf geregeld even proberen te plassen tijdens de ontsluiting zodat je blaas leeg is en probeer de rest toch een beetje over te laten.

Terug
Bovenaan