Fluxus

Hallo allemaal,

Ik zoek vrouwen die ervaring hebben gehad met fluxus. Zelf weet ik niet meer wat fluxus precies inhoudt, maar ik weet wel dat het gepaard gaat met veel bloedverlies. Zowel bij m'n eerste als tweede heb ik fluxus gehad. Ik heb na mijn bevallingen bij beiden 1 liter bloed verloren. Nu ben ik hartstikke bang voor een derde. Bang dat het bij de volgende fataal kan aflopen. Wie heeft hier ervaring mee gehad en hoe is het allemaal afgelopen.
Alvast bedankt.

Groetjes Priya

fluxus betekent nabloeding. We spreken van een fluxus wanneer iemand bij een bevalling meer dan 1000 ml bloed verliest. Je mag dan niet meer thuis bevallen en sommige ziekenhuizen geven meteen aan het begin van de bevalling al een infuus voor de zekerheid. Vaak wordt meteen na de geboorte van de baby syntocinon gespoten. Dit is een medicijn waarvan je baarmoeder beter samentrekt, zodat de placenta snel komt en het bloedverlies wat minder is. Praat vor je zwanger wordt hier anders eens even met je verloskundige of gyn over.

Hallo Priya,
Ik heb zelf ook flinke na bloedingen gehad,mijn baarmoeder trok ook niet uit zich zelf samen.Bij de eerste bevalling heb ik 1 injectie gehad(ik was toen in het ziekenhuis bevallen,bij de tweede was het precies hetzelfde verhaal,(Beviel toen wel thuis)alleen toen moest ik 2 injecties hebben,t spande er toen om of ik naar het ziekenhuis moest voor bloed.Ik weet niet hoeveel bloed ik ben verloren,maar maak me echt wel zorgen om de derde bevalling,ik ben nu bijna 19 weken zwanger,ik mag ook niet thuis bevallen.Ik vraag het aan de verlosk.bij de volgende controle.Ben toch wel heel benieuwd wat er gebeurd als mijn baarmoeder helemaal niet reageerd op de injecties.Groetjes el

Hartstikke bedankt voor jullie reply.
Ik heb al met de dokter gesproken en die zei dat een derde zwangerschap geen kwaad kan. Ze vertelde dat een kans op fluxus wel weer groot was, maar dat het geen belemmering is om geen kinderen meer te nemen. Nu ben ik week overtijd en heb het vermoeden dat ik dus weer in verwachting ben. Ondanks het gesprek met mn dokter ben ik toch weer bang. Na mijn tweede had ik na 4 dagen 40 graden koorts, ik had een infectie opgelopen alleen konden ze niet vinden waar. Ik had de sterkste antibiotica ertegen gekregen. door al deze complicaties ben ik dus best bang geworden. Ondanks pil en condoom ben ik toch in verwachting en ik ben tegen abortus, dus houd ik het kindje. Ik had zowel bij mn eerste en tweede meer dan 1000ml bloed verloren. Ik had de keus of ik een bloedtranfusie wilde of ijzertabelletten, ik koos voor ijzer en veel groenten eten. Ik wil heel graag een derde kindje en ga er ook voor. Maar een angstig gevoel blijft toch, maar als ik het bericht lees van de vroedvrouw dat er injecties tegen zijn, ben ik wel een beetje gerustgesteld geraakt. Ik hoop jij ook El? Ik hoop alleen dat ik niet weer koorts zal krijgen, dat was echt eng en vervelend.
Groetjes

Ik heb bij de tweede ook te veel bloed verloren en omdat ik thuis was is besloten niet naar het ziekenhuis te gan voor een transfusie. Wel heeft het heel lang geduurd voordat ik hersteld was en werd dus ook binnen de kortste keren (de kraamverzorgster was net het huis uit) ziek (ook 40 graden koorts). Ze wisten niet waardoor dat kwam, maar ik vond het ook best eng allemaal. Nu zie ik op tegen de bevalling (39 weken), maar heb er wel goed over kunnen praten met de VK. En daarom krijg ik gelijk na de bevalling een injectie en het verblijf in het ziekenhuis geeft me zowiezo een veiliger gevoel.

Gelukkig dat je er goed over hebt gepraat met de vk. Ik denk dat dat ook een geruststelling is, maar ergens blijft de angst toch erin blijft zitten. Ik ben heel bang om weer bloed te verliezen en die koorts wil ik echt nooit meer meemaken. Ik moest meteen terug naar het AMC en kreeg zowel uitwendige als inwendige onderzoek, bloed, urine echt alles werd gecontroleerd en toch niks gevonden. Ik weet niet of kans op herhaling voor die koorts groot is bij een derde, ik hoop het niet. Wanneer zijn jullie El en Lise uitgerekend?

Hai Priya,
Ik snap dat de angst er nog in zit hoor ,heb ik ook een beetje,maar als er een middel is dat t bloeden kan stoppen (ook als injecties niet helpen)maak ik me niet meer zo ongerust.Koorts heb ik zelf niet gehad beide keren niet,dus ik denk niet dat het iets met de bloedingen te maken heeft gehad,mischien inderdaad een infectie,ik was wel heel erg zwak kon amper op mijn benen staan,mocht ook niet alleen naar het toilet enzo,Ik was natuurlijk thuis,mischien hadden ze in het ziekenhuis anders ingegrepen dus ben wel blij dat ik in het ziekenhuis beval.Ik hoop voor je dat je zwanger bent geweldig!!als t zo is van harte gefeliciteerd!!Ik ben zelf 14 augustus uitgerekend(volgens de verlosk.13 aug.)maar ik laat t lekker zo dat ene dagje.Nou laat ff weten of je inderdaad zwanger bent en ga er volop van genieten en niet piekeren he!!is zonde van je zwangerschap.
Groetjes el

Ik heb ook een fluxus gehad de eerste keer. Bij de tweede slikte ik op advies van de verloskundige in de zwangerschap chlorophyll korrels. Dit is een homeopatisch middel dat een bloeding voorkomt. En bij m'n tweede heb ik inderdaad maar 350 ml verloren. Ik heb ook zo'n injectie gekregen trouwens. Ik weet niet of het echt daardoor komt, maat baat het niet dan schaadt het in dit geval ook niet. Ik slik ze nu weer en ben 17 juli uitgerekend.

Terug
Bovenaan