Foliumzuur 4 wkn van tevoren?

A

Anoniem

Guest
Hoi, ik ben hier elders ook al actief op het forum, ben nl in februari bevallen van een supermooie en lieve dochter, we gaan nu voor een tweede hummeltje, maar ik wil even anoniem kunnen posten, dus vandaar de rare nickname.

Ik heb een vraagje: we hebben samen afgesproken dat deze pilstrip de laatste is (YESSSS) en opeens dacht ik: oja nu moet ik natuurlijk ook weer foliumzuur gaan slikken. Alleen lees ik op de bijsluiter starten 4 weken voor de conceptie... mijn laatste pil slik ik morgen en als mijn cyclus is zoals ie was heb ik over ongeveer 2,5/3 weken een eisprong... hoe er is het als je dus wat korter van tevoren start?

Ik hoor graag van jullie!
Groetjes Anoniem

hoi hoi
Dat maakt niet   zo veel uit volgens mij hioor... er zijn ook heel veel vrouwen die het niet slikken, en er zijn ook weer veel vrouwen die het pas gaan slikken als ze zwanger zijn! Dus dat ene weekje verschil maakt denk ik echt niet zoveel uit!

liefs
rachel

Hoi ananiem (leuke naam ;)

Ben zelf bij de eerste ook pas begonnen met folium toen ik de laatste pil had geslikt (en daarna direct zwanger geraakt)
Bij de tweede ging het op precies dezelfde manier (ben nu bijna 10 wkn zwanger)!
Zou me niet te druk maken over die 1 of 2 weekjes, het belangrijkste is dat je nu iig gelijk gaat beginnen!
Je krijgt uit je normale voeding ook al wat foliumzuur binnen, alleen tijdens de zwangerschap heb je daar niet genoeg aan.

Lees ook maar eens op www.slikeerstfoliumzuur.nl

Soms lukt het niet om op tijd te beginnen met foliumzuur. Bijvoorbeeld omdat je onverwacht zwanger raakt, of sneller dan je had verwacht. Of omdat je niet wist dat foliumzuur belangrijk was. Je hoeft dan niet ongerust te zijn. De kans op een baby met een open ruggetje of open schedel is erg klein. Ook als je geen extra foliumzuur slikt. Maar begin wel zo snel mogelijk met het nemen van foliumzuur. Alle beetjes helpen. (bron: www.slikeerstfoliumzuur.nl)

Groetjes Simone

bedankt voor de reacties,

haha inderdaad erg origineel he "anoniem" kon zo snel niks originelers verzinnen!
Bij onze dochter was het in de 4de ronde raak, maar toen had ik 10 jaar de pil geslikt aan een stuk door. En nu slik ik hem pas een paar maandjes weer, dus ik heb goeie hoop op ronde 1 (laten we positief beginnen).  Het lijkt ons zoooo leuk als er maar 1,5 jaar tussen onze kindjes zit. Hopelijk lukt het allemaal nog een keertje met zo'n fantastisch eindresultaat!

Groetjes 'anoniem'

Ik heb er destijds geen risico mee genomen hoor.
Tuurlijk is de kans op een openruggetje maar klein, maar waarom zou je die kans niet nog meer verkleinen?
Wat is nu een maandje langer wachten met proberen zwanger te worden?

Ik heb destijds tenminste de eerste maand foliumzuur geslikt en ervoor gezorgd dat ik niet zwanger werd.
Ik zou mezelf nooit vergeven als mijn kindje met een openruggetje werd geboren en ik was gewoon te ongeduldig geweest om eerst met foliumzuur te beginnen.

De redenatie: er zijn wel meer vrouwen die er pas mee beginnen als ze weten dat ze zwanger zijn. Vind ik niet erg doordacht. Er zijn ook vrouwen die pas stoppen met roken als ze er achter komen dat ze zwanger zijn, maar je raad toch niemand aan om dat te doen?

Die vier weken zijn er zodat je wat op voorraad hebt in je lichaam en zodat je als de conceptie plaats vind foliumzuur in je lichaam zit
Ik heb het ook pas geslikt vanaf 5 weken, omdat ik dus per ongeluk zwanger was
En ik ben apothekersassistente
Ik zou gewoon als ik jou was gelijk beginnen met foliumzuur zodra je een kinderwens hebt, ben je in ieder geval aan het slikken als de conceptie plaatsvind
Ik ben bij mijn oudste ook aansluitend aan mijn pilstrip begonnnen met slikken en meteen zwanger geraakt
Ik neem nu trouwens een multivitamine van het kruidvat waar ook meteen foliumzuur inzit. Ik kon de eerste maanden maar slecht eten en zo krijgt je kindje tenminste geen tekorten

Als je gezond eet is er geen reden om je zorgen te maken. Gewoon nu mee beginnen. dat ene weekje zal geen enkel probleem zijn.

Als je multivitaminepillen slikt kijk dan wel goed uit of deze speciaal voor zwangeren zijn. Deze bevatten extra foliumzuur en geen vitamine A. De 'normale' multi's zijn voor zwangeren beslist niet geschikt.

Terug
Bovenaan