Foliumzuur 4 wkn van tevoren?

Hoi, we hebben toch maar besloten eerst de 4 weken vol te maken, we durven het risico niet te nemen, bij onze dochter slikte ik al 4 maanden van tevoren foliumzuur en ons tweede hummeltje heeft daar natuurlijk ook gewoon recht op, een augustus-babytje had me wel leuk geleken, maar een gezond kindje gaat boven alles!

Groetjes
Anoniem

Ik ben erg blij om te horen dat je het zekere voor het onzekere neemt.
De gezondheid van je kind gaat toch boven als en zelfs als dat kindje nog niet eens bestaat.
Heel veel succes met zwanger worden.

Hoi ff anoniem,

Aangeraden wordt om 4 weken voordat je zwanger bent (dus eigenlijk wanner je nog 1 week de pilstrip gebruikt) extra foliumzuur in te nemen. Eigenlijk kan het innemen van extra foliumzuur nooit kwaad.
Ik doe een studie tot dietist en vrouwen nemen gemiddeld 250mcg foliumzuur in. Bij de zwangerschap is hun behoefte verhoogd tot 400mcg. Het geeft niet als je foliumzuur langer ervoor of erna (langer dan de 8 weken in de zwangerschap) gebruikt aangezien je moeilijk echt teveel foliumzuur in kan nemen dat je er klachten van krijgt.
Foliumzuur kan inderdaad het risico op een open ruggetje verkleinen, alle kleine beetjes helpen.

Groeten, Susan

Terug
Bovenaan