foliumzuur en borstvoeding

hoi,

mijn jongste is 9 maanden en ik begin voorzichtig te denken aan een derde, en ben weer begonnen met foliumzuur slikken, aangezien het wordt aangeraden ten minste 3 maanden voor je zwanger bent, te slikken. Maar zou dat kwaad kunnen ivm borstvoeden? Ik zie dat jullie allemaal heel serieus aan de slag zijn met ovulatie testen en NOD's, en ik heb twee keer het geluk gehad meteen zwanger te raken zonder er echt aan te denken. Nu laat ik het ook wat op z'n beloop, zie wel wanneer het gebeurt. We doen in elk geval niets om het te voorkomen, maar zijn ook niet gepland aan het proberen. Afgezien van de foliumzuur dan.

Hoi,

Er staat bij mij op het doosje van de foliumzuur dat ie bestemd is voor vrouwen die zwanger willen worden, zwanger zijn of borstvoeding geven.

Dus dan kan het geen kwaad volgens mij.

Veel succes ermee.

Veel liefs Fruit Girl
ronde 8 1ste kindje

Hoi,

Ik zat net je berichtje te lezen en dacht juist goh dat lijkt op mijn verhaal.
Mijn zoon is nl ook 9 maanden en ook wij denken aan een tweede.
Ik geef ook nog borstvoeding en wilde ook met foliumzuur gaan beginnen.
Net als jullie laten wij ook de natuur gewoon zijn gang gaan, we zien wel wanneer het komt.
Ik ben alleen sinds mijn bevalling in maart nog steeds niet ongesteld geworden, wanneer is dit bij jou weer op gang gekomen als ik vragen mag?
Van de 1e was ik ook heel snel zwanger, wie weet nu ook alleen heb ik nu niets om uit te rekenen enzo.
Soms denk ik wel eens dat ik misschien alweer zwanger ben, heb bepaalde tekenen.
Als ik voor de kerst nog niet ongi ben dan test ik maar weer, leuk kerstkadootje voor de familie!.

Groetjes Linda (moeder van Nigel 07-03-2006)

Hoi Linda,

mijn ongi is ook nog niet echt op gang gekomen. Ik had eind oktober wat bruin slijm alsof het weer begon en drie weken later weer. Het zette alleen niet door. Ook ik heb af en toe wel tekentjes zoals stemmingswisselingen, beetje misselijk, sterkere reuk etc. Heb nog niet getest. De eerste keer merkte ik dat ik zwanger was aan gevoelige borsten en de tweede keer waren ze ineens veel groter. Kan nu niet daaraan zien of het weer zover is en rekenen gaat ook niet. Maar dat kon ik bij de tweede ook niet, want ik was net van de pil af en wachtte geduldig op mijn eerste ongi, die kwam alleen niet. Toch was ik pas na twee maanden zwanger. De eerste keer was ik een jaar niet ongi nadat ik met de pil stopte en toen twee keer met een cyclus van 60 dagen! Ik denk gewoon dat ik het wel 'voel' als het weer gelukt is. Soms denk ik dat dat bruin slijm een innestelingsbloeding kan zijn, maar misschien is het ook gewoon dat de ongi langzaam weer op gang komt. Geef jij nog veel borstvoeding? Mijn meisje drinkt een keer tussen ontbijt en lunch, dan nog een tweede keer tussen lunch en warm eten, en verder 'savonds en 'snachts wanneer ze maar wil. Misschien moet ik nog een voeding laten vallen om mijn hormonen weer een beetje op gang te laten komen. Ik wil eigenlijk wachten met minder voeden tot ze koemelk als drankje mag. Ze krijgt het wel al in haar bambix.
Nou dit is een heel verhaal geworden. Hoop gauw van je te horen, het is leuk dat we zo'n beetje hetzelfde verhaal hebben!

groetjes Danielle

Hoi Danielle,

Allereerst ff je vraag.
Ik geef smorgens nog borstvoeding, tussen de middag nog 1 keer (als ik werk dan krijgt hij flesvoeding) en savonds voor het slapen gaan.
Snachts voedt ik hem wanneer hij wil.
Nigel slaapt nog steeds niet de hele nacht door, hij heeft dit wel eventjes gedaan maar nu wordt hij gemiddeld 3 keer wakker snachts en valt dan alleen in slaap als ik hem voedt.
Ze zeggen wel eens dat je ze gewoon moet laten huilen, maar dat kan ik niet.
Hij heeft ook weinig slaap nodig, hij is heel erg energiek, stond met 6 maanden al en liep al langs, nu met 9 maanden begint hij al een beetje los te staan.
Ik heb al wel eens geprobeerd hem niet te voeden snachts maar dan is hij klaarwakker en wil hij spelen. Als hij wakker wordt huilt hij even totdat hij mij ziet en dan is alles goed.
Ik ben ook alleen geweest toen Nigel 1,5 maand oud was tot hij 8 maanden was.
Mijn vriend zit nl in het leger en werd voor een half jaar uitgezonden, dus misschien heb ik hem in die tijd wel een beetje verwend.
Ik merk verder nog niets dat ik ongi ga worden, ben zelfs nog niet bruin bloed of iets dergelijks verloren. Ik las wel op internet dat het bij sommigen zelfs 14 maanden kan duren.
Niet dat ik het mis ofzo hoor!

Nou een heel verhaal, ik hou je op de hoogte hoe t verder gaat!

Groetjes Linda

Hoi Linda,

laten huilen kan ik ook niet hoor! Mijn meisje sliep door van 12 tot 8 tussen vierenhalve maand en zes maand. Sindsdien is ze elke nacht 1 tot 4 keer wakker. En haar voeden is de enige manier om haar weer in slaap te krijgen. Twee nachten geleden sliep ze voor het eerst weer door, dus heb ik haar eindelijk naar haar eigen kamertje verhuisd en vannacht was ze 1x wakker. Er is wel een boekje over je baby zelf leren inslapen zonder huilen, van elizabeth pantley. Ik heb het besteld, het is nog onderweg. Het is in het Engels maar op bol.com is een Nederlandse vertaling verkrijgbaar. Ze moet toch een keer leren om zelf in slaap te vallen, want als ik haar zo veel blijf voeden als ik nu doe dan duurt het nog wel even voor nummer 3 er is.
Hormonen zijn inderdaad wel rare dingen, de een is zelfs met borstvoeding al na 8 weken weer ongesteld en de ander langer dan een jaar niet. En dan kan het ook nog van zwangerschap tot zwangerschap verschillen. Ik had ook echt niet gedacht bij de tweede zo snel zwanger te worden omdat het voor de eerste een jaar duurde voor ik weer vruchtbaar was nadat ik met de pil gestopt was.

Dus jij gaat met kerst testen? Ik wacht eerst nog even af of ik weer een soort ongesteld wordt of niet. Het zou toch wel zo terug moeten komen als de laatste twee keer echt weer het begin was, eigenlijk verwacht ik deze week iets. Alhoewel, ik was nooit regelmatig toen ik niet aan de pil was.
Ik hou jou ook op de hoogte!

Danielle

Hoi Danielle,

Ik heb het boekje inmiddels ook besteld, ik had het al kunnen hebben, maar de post heeft het weer eens op het verkeerde adres gebracht en die mensen waren niet thuis.

Ik was er ff een poosje niet want mijn zus is de 11e moeder geworden van een zoon
Luca dus daar moest ik natuurlijk even heen.
Nigel heeft bij mijn ouders nu wel bijna doorgeslapen. Hij werd om 04.00 wakker, ff gevoed en daarna pas weer om 8.00 smorgens. Ik wou dat hij dit altijd deed zeg!

Verder gaat alles hier z'n gangetje, heb nog steeds "tekenen" maar denk soms ook dat mijn lichaam een loopje met me neemt. Misschien wil ik het wel te graag dat ik spontaan vanalles ga voelen.

Groetjesssss Linda

Terug
Bovenaan